کد خبر: ۴۷۴۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
سمنان - استاندار سمنان با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۶۵۰ پروژه در سطح استان افتتاح می‌شود، گفت: ۳۴۲ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف هزینه شده است.

به گزارش آرانیوز، علی‌رضا آشناگر در نشست خبری هفته دولت هم‌زمان با پیش از ظهر چهارشنبه با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی استانداری سمنان، ضمن بیان اینکه امسال قرار است ۶۵۰ پروژه طی هفته دولت افتتاح شود، ابراز داشت: برای این طرح‌ها در بخش‌های مختلف ۳۴۲ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری بر روی ۶۰ پروژه بااعتبار ۳۲۸ میلیارد تومان نیز در زمره دیگر پروژه‌های هفته دولت استان سمنان هستند که مجموع اعتبارات طرح‌های هفته دولت را به ۶۷۰ میلیارد تومان بالغ می‌کند. 

افتتاح ۷۰ طرح در سمنان

استاندار سمنان بابیان اینکه در سمنان ۷۰ طرح، در شاهرود ۱۵۴ طرح، در دامغان ۱۲۲طرح، در مهدی‌شهر ۳۵ طرح، در آرادان ۶۰ طرح و در میامی ۲۹ طرح در هفته دولت افتتاح می‌شود.

آشناگر بابیان اینکه ۱۲۴ پروژه نیز در سطح استان طی هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود، تأکید کرد: اعتبار موردنیاز برای این طرح‌ها ۳۷۱ میلیارد تومان است، همچنین هفت طرح سرمایه‌گذاری بااعتبار ۷۳ میلیارد تومان نیز در این هفته کلنگ‌زنی می‌شود تا اعتبارات کل طرح‌های قابل‌افتتاح عمرانی و سرمایه‌گذاری در بخش کلنگ‌زنی به ۴۴۰ میلیارد تومان برسد.

وی در ادامه بابیان اینکه تعهد اشتغال سال گذشته در سطح استان سمنان ۱۰۰ درصد محقق شده است، تأکید کرد: هشت طرح اولویت‌دار استان تدوین‌شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به اسناد آمایش سرزمینی و سند توسعه اشاره کرد که برای مثال این امر در میامی رخ‌داده است.

ارتقای خدمت‌رسانی به مردم

استاندار سمنان گفت: دستگاه‌های اجرایی در سالی که گذشت عملکرد خوبی داشتند که طبق گزارشی ازنظر سنجی‌های مردمی تهیه‌شده، سمنان پس از قزوین در مقام دوم خدمت‌رسانی در سطح استان‌های کشور قرار دارد که این امر نشان از ارتقای خدمت‌رسانی به مردم است. 

آشناگر بابیان اینکه در زمینهٔ تسهیل و رفع موانع تولید نیز در سطح استان سمنان اقدامات خوبی صورت گرفته است، ابراز داشت: رونق تولید همچنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تأکید ویژه‌ای دارند، در مجموعه استانداری سمنان نیز نگاه ویژه‌ای را به خود معطوف ساخته است و یکی از اولویت‌های اصلی در راستای کاهش نرخ بیکاری فعال کردن کارخانه‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای رونق تولید در سطح استان سمنان در نظر گرفته‌شده که تا پائیز سال قبل ۱۹ درصد آن جذب‌شده بود اما امروز شاهد جذب ۹۰ درصد آن هستیم.

ارائه ۶۰ مورد تسهیلات سرمایه‌گذاری

استاندار سمنان بابیان اینکه ۶۰ مورد تسهیلات سرمایه‌گذاری ارائه خواهد شد، ابراز داشت: دراین‌بین سمنان ۱۱ پروژه، شاهرود ۱۸ پروژه، دامغان هفت پروژه، گرمسار ۱۰ پروژه، مهدی‌شهر چهار مورد، سرخه دو مورد، میامی شش مورد و آرادان دو مورد خواهد بود که میزان سرمایه‌گذاری و حجم تسهیلات هر شهرستان متفاوت است.

آشناگر در ادامه تصریح کرد: جدای از تأثیراتی که ستاد رونق تولید در بهبود تولید داشت، کارخانه‌های غیرفعال از ۴۳ درصد به ۳۲ مورد رسید و این اتفاق خوبی بود که تعدادی از کارخانه‌های تملک شده به دلیل بدهی توسط بانک‌ها، وارد چرخه تولید و احیا شدند و همین روند را دنبال می‌کنیم که بانک‌ها کمترین اقدام را برای تملک واحدها داشته باشند و دریافت معوقات را از طریق دیگر پیگیری کنند زیرا معتقدیم کارخانه‌ها ثروت‌های عمومی هستند لذا باید فعال باشند و مشکلات واحدها رفع شود.

وی افزود: از فرودین ۹۶ تا اردیبهشت ۹۷ نرخ تورم استان سمنان با کشور تطبیق داشت اما امروز اتفاق خوبی افتاد که میزان نرخ تورم استان نسبت به کشوری پایین‌تر است و این فاصله بیشتر نیز می‌شود زیرا این اتفاق مبارک و خوبی در فضای کسب‌وکار و تولید در استان فراهم می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار