کد خبر: ۴۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
بیرجند- مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی از برگزاری ۱۶۶ دوره حرفه آموزی برای زندانیان استان خبر داد.

به گزارش آرانیوز، علی هاشمی صبح چهارشنبه در نخستین جلسه ستاد خیرین آموزش و توسعه اشتغال مددجویان زندان‌های خراسان‌جنوبی اظهار کرد: رسالت اصلی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی اجرای حکم حبس است.

مدیرکل سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی بیان کرد: سازمان زندان‌ها در کنار این وظیفه اصلی رسالت‌هایی در حوزه اشتغال‌زایی و حرفه‌آموزی مددجویان نیز برعهده دارد و آن را بسیار حائز اهمیت می‌داند.

هاشمی با اشاره به فعالیت پنج انجمن حمایت از زندانیان در خراسان‌جنوبی، ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و ۵۲۲ خانواده زندانی در خراسان‌جنوبی تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان هستند.

وی با اشاره به اینکه زندانیان خراسان‌جنوبی حدود سه هزار فرزند دارند، افزود: اگر به مسائل و مشکلات این سه هزار فرزند زندانی توجه نشود، این افراد نیز در آینده دچار آسیب‌های اجتماعی عدیده‌ای می‌شوند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تلاش در حوزه آموزش و حرفه آموزی آمار زندانیان را کاهش می‌دهد، گفت: سال گذشته ۱۶۶ دوره حرفه‌آموزی برای زندانیان برگزار شد و انتظار عملکرد بهتری در سال جاری داریم.

هاشمی با اشاره به اینکه ۹۲ درصد زندانیان خراسان‌جنوبی مرد و هشت درصد آنان زن هستند، اظهار کرد: میزان زندانیان زن در خراسان‌جنوبی از میانگین کشور بالاتر است چرا که در حمل مواد مخدر گاه از بانوان سوء استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های تولیدی برای زنان زندانی برپا کرده‌ایم، بیان کرد: بانوان زندانی خراسان‌جنوبی تا کنون پنج قالی بافته و آن را به عتبات تقدیم کرده‌اند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی ادامه داد: فضای در نظرگرفته شده برای هر زندانی در خراسان‌جنوبی حدود ۱۴ متر مربع است در حالی که این میزان در برخی زندان‌ها حدود هفت متر مربع است.

هاشمی بیان کرد: میزان بازگشت زندانی به محیط زندان در صورت فراهم شدن شرایط اشتغال تنها دو درصد و در صورت بیکاری و نداشتن حرفه حدود ۴۶ تا ۵۰ درصد است و از این منظر بیکاری در سابقه دار شدن فرد نیز تأثیرگذار است.

وی یادآور شد: سال گذشته بنیاد تعاون زندان‌های خراسان‌جنوبی حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به مددجویان حقوق پرداخت کرده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار