کد خبر: ۴۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم جلوگیری از بروز بدعت‌ها در مراسم عزاداری، گفت: سبک سنتی عزاداری بوشهر حفظ شود.

به گزارش آرانیوز، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر چهارشنبه در اجتماع بزرگ مداحان، هیئت‌های مذهبی و فعالان عرصه ستایشگری اهل بیت(ع) در استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای تاریخی بزرگ در عرصه دینی و مذهبی است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: با وجود گذشت هزار و ۳۰۰ سال از واقعه کربلا اما هنوز این واقعه ماندگار و جاودانه است که نخستین علت آن اراده خداوند متعال است.

وی با اشاره به اهمیت بالای کار و فعالیت محبان اهل بیت(ع) و خدمتگزاران حسینی و مداحان خاطرنشان کرد: مداحان یکی دیگر از عوامل واسطه فیض در ماندگاری حادثه کربلا هستند و نزد خدا محبوب هستند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر اینکه کار مداحان باید در مسیر حفظ سیره اهل بیت(ع) اثرگذار و به دور از بدعت‌ها باشد، اضافه کرد: از دیرباز استان بوشهر در عرصه حفظ فرهنگ اهل بیت(ع) در ایران و جهان اسلام شهره بوده است.

وی با تاکید بر حفظ سبک خاص و جذاب عزاداری استان بوشهر به عنوان یک میراث گران‌بها ادامه داد: استان بوشهر هم در سبک عزاداری مداحان و هم مدل و سبک عزاداری بانوان دارای شهره جهانی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خواستار توجه مداحان به محتوا و معرفت‌افزایی شد و بیان کرد: سبک، محتوا، مدل ارائه عزاداری بوشهر فوق‌العاده موثر، مفید و متناسب با جغرافیای زیستی است.

وی با تاکید بر تلاش مداحان برای روشنگری و ترویج  سبک زندگی اسلامی خاطرنشان کرد: مخاطبان پس از پایان یک مراسم عزاداری و سخنرانی باید به یک درجه بالاتری از معرفت دینی و محبت به اهل بیت(ع) و التزام به تقوا در زندگی دست پیدا کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر اینکه مداحان باید پاسدار حریم انقلاب حسینی باشند، خواستار تلاش مداحان برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در بین مردم شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار