کد خبر: ۴۷۴۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
کرج - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: ۱۰۰ مهدکودک قرآنی در استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش آرانیوز، حجت الاسلام مهدی ولایی برحق ظهر یکشنبه در نشستی با جمعی از خبرنگاران، اظهار کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی به ظاهر حجم کارش دیده نمی شود در حالی که در دهه امامت و ولایت بیش از سه هزار برنامه فرهنگی را در سطح استان برگزار کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت واقعه غدیر خم، گفت: در این دهه پربرکت برنامه های مختلفی از جمله تعزیه و پرده خوانی غدیر برگزار شده و می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که پدران حدیث غدیر را برای پسران خود بخوانند، گفت: مجلس خطبه خوانی پدران برای پسران در سراسر استان برگزار می شود.

ولایی برحق در بخش دیگری به اشاره به قصه گویی برای کودکان با محوریت حدیث غدیر، گفت: در این دهه پربرکت اردوهای نیز در سطح استان برگزار می شود.

وی در ادامه به هیئت داری مخصوص کودکان اشاره کرد و گفت: در کنار حسینیه ها، مهدهای کودک برقرار است و در این مهدها آموزش های دینی و قرآنی به کودکان آموزش داده می شود.

۱۵۰۰ دانش آموز از مدارس صدرا فارغ التحصیل شده‌اند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ مربی مدیریت حسینیه های کودک در استان مشغول فعالیت هستند، گفت: تعداد مهدکودک های قرآنی استان بیش از ۱۰۰ مورد گزارش شده است.

ولایی برحق به مسابقه نقاشی غدیر مخصوص کودکان اشاره کرد و گفت: کاپ مسابقات کتابخوانی در شهرستان فردیس برگزار و تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر ثبت نام کرده اند.

وی در بخش دیگری به وضعیت مدارس صدرا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دو مدرسه صدرا در استان مشغول فعالیت است، به لحاظ زیرساختی امکان توسعه از سوی سازمان تبلیغات اسلامی وجود ندارد، ولی با همگاهنگی آموزش و پرورش امکان توسعه تا ۱۰ مدرسه وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز تعداد دانش آموزان فارغ التحصیل مدارس صدرا در استان البرز را هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: در هر دوره ۲۰۰ دانش آموز پس از گذراندن مصاحبه پذیرش می شود.

تاسیس دانشگاه ادیان در استان البرز

ولایی برحق در بخش دیگری به وضعیت فرق ضاله در استان اشاره کرد و گفت: با هماهنگی دانشکده باقرالعلوم درصدد هستیم یک شعبه از دانشگاه ادیان را در استان البرز راه اندازی کنیم.

وی اضافه کرد: هدف از راه اندازی دانشگاه ادیان در استان البرز مقابله با فعالیت فرق های ضاله است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با تاکید بر اینکه اداره تبلیغات فردیس در حوزه مقابله با فرق ضاله به طور اختصاصی مشغول فعالیت است، گفت: کارگاه های ویژه ای در این خصوص تشکیل و به فعالیت مشغول هستند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار