کد خبر: ۴۷۴۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
اردبیل - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از افتتاح ۱۷ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری به ارزش ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش آرانیوز، شهامت هدایت پیش از ظهر چهارشنبه در بازدید از پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردبیل عنوان کرد: از ۱۷ پروژه در دست اجرای مربوط به مجموعه منابع طبیعی استان اردبیل، ۱۶ پروژه مربوط به عملیات آبخیزداری بوده و محل تامین اعتبار مذکور از مسیر صندوق توسعه ملی درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های مربوط به آبخیزداری با اعتبار ۹ میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان انجام خواهد شد، افزود: حجم عملیات پروژه‌های مذکور بیش از ۴۲ متر مکعب بوده و علاوه بر آن پاسگاه ویژه مناطبع طبیعی در محدوده منطقه گردشگری و جنگل فندقلو نیز به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل به تشریح اهداف اجرای پروژه‌های آبخیزداری پرداخت و افزود: کنترل سیل، ممانعت از فرسایش بی رویه خاک و تغذیه سفره‌های آب‌های زیر زمینی از جمله اهداف مهم برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری است.

هدایت در ادامه با دعوت عمومی از اقشار مختلف مردم برای صیانت از منابع طبیعی، رسانه‌ها را به عنوان بازوان اصلی فرهنگسازی توسعه و حفاظت از این میراث ارزشمند دانست.

وی حفظ منابع طبیعی را یک رسالت ملی دانست و یادآور شد: فرهنگ استفاده صحیح از منابع طبیعی با مشارکت آحاد مردم نیاز به نهادینه سازی دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار