کد خبر: ۴۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
اصفهان-رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر اصفهان گفت: مقابله با کار کودک در کنار برنامه های حمایت از کودکان کار باید در دستور کار همه متولیان و مسئولان کشور باشد.

به گزارش آرانیوز، کوروش محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تغییر نگرشی مبتنی بر مقابله با کار کودک به جای کودک کار در کشور در حال ترویج است، اظهار داشت: این رویکرد با شرکت فعالانه سمن های حوزه کودک کار و به موازات برنامه های حمایت گرایانه در تحصیل و آموزش و سلامت کودکان کار در حال انجام است.

وی افزود: بر این اساس اقدام هایی با هدف آگاه سازی جامعه نسبت به کودکان کار و افزایش مهارت و توانمندسازی خانواده ها رویکرد جدید به کار کودک در حال شکل گیری است.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر اصفهان با تاکید بر نقش مستقیم و فعالانه سمن‌های درگیر با کودکان کار بیان داشت: در کمیسیون اجتماعی شورای شهر کارگروه «کودکان کار» تشکیل شده است و اداره جلسات به عهده سمن های فعال در این حوزه است.

برنامه های ویژه کارگروه «کودکان کار» مبتنی بر مقابله با کار کودک

وی ادامه داد: اعضای این کارگروه دانشگاهیان، افراد علمی ومتخصص در حوزه کودکان کار هستند که برنامه های ویژه ای مبتنی بر مقابله با کار کودک را هدف قرار داده اند.

محمدی با اشاره به تدوین منشور حقوق کودک کار در کمیسیون اجتماعی شورای شهر تصریح کرد: آموزش های پیشگیرانه در خانواده ها،برخورد با کودکان کار، تقویت مهارت ها و دانش ارتباطی و آگاهی بخشی به حقوق کودک از اهداف منشور در حال تدوین است.

وی افزود: برای نخستین بار، در کنار اقدام های آموزشی و پیشگیرانه کارگاه هایی برای کارکنان کنترل نظارت مدیریت شهری در برخورد با کودکان کار برگزار شد؛ از آنجا که همواره نوع مواجهه با کودکان کار در شهرداری‌ها محل مناقشه و اعتراض بوده است برگزاری این کارگاه ها موثر واقع شد و هیچ گونه شکایتی از واحد کنترل نظارت مدیریت شهری در برخورد با کودکان کار نشده است.

برگزاری جشنواره بوم و نقاشی توسط هنرمندان اصفهانی در روز جهانی مبارزه با کودکان کار

این عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به جشنواره بوم و نقاشی توسط هنرمندان اصفهانی در روز جهانی مبارزه با کودکان کار در جاده سلامت منطقه ناژوان ابراز داشت: برای نخستین بار، ۱۲۵ تابلو نقاشی شده امروز با عنوان «رویای کودکان» در حمایت از تحصیل، سلامتی و بیمه عمر کودکان کار در موزه هنرهای معاصر به حراج گذاشته می شود و عواید آن برای کودکان کار هزینه می شود.

وی افزود: از اقدام های مهم و موثر مقابله با کار کودک حمایت مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از تحصیل کودکان کار است که به دلیل نداشتن شهریه محروم از تحصیل شده اند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار