کد خبر: ۴۷۳۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری بوشهر با اشاره به عضویت ۲۰۰ نفر در شورای شهرهای استان، گفت: هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرها تا اول شهریورماه تعیین شوند.

هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرها تا اول شهریورماه تعیین شوند

حمید بردستانی اظهار داشت: در استان بوشهر ۳۸ شورای اسلامی شهر با ۲۰۰ عضو فعالیت دارند که شهر بوشهر ۹ نفره است، گناوه، برازجان و کنگان هفت نفره و مابقی پنج نفره هستند.

وی خاطرنشان کرد:  در آستانه شروع سومین سال فعالیت پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرها، باید هیئت رئیسه شوراها تعیین و معرفی شوند. علاوه بر تعیین هیئت رئیسه، اعضای شورا برای عضویت در کمیسیون مختلف شهرداریها نیز باید مشخص شوند.

بردستانی بیان کرد: معرفی هیئت رئیسه شوراها در اجرای مفاد ماده ۱۸ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵با اصلاحات و الحاقات بعدی و بند یک بخشنامه شماره ۷۷۸۰۹ وزیر کشور صورت می‌گیرد.

مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری بوشهر افزود: بدون تردید در نظر نگرفتن شرایط قانونی در مصوبه ها آسیبی است که رفع آن باید مورد توجه شوراها ‌قرار گیرد تا درصد تصویب نشدن در کمیته تطبیق به کمترین میزان برسد.

وی ادامه داد: ضرورت حساسیت و توجه بیشتر به قانون و عدم بروز ملاحظه‌های شخصی در تصویب مصوبه ها موارد مهم و تاثیرگذاری است که باید مورد توجه شوراها قرار گیرد.

بردستانی تاکید کرد: الزام به خود آموزشی مستمر در حوزه وظایف توسط اعضای شوراها  موضوع مهم دیگری است که باید مد نظر منتخبان مردم در پارلمان‌های محلی باشد.

وی اضافه کرد: دفتر شهری و شوراهای استانداری همواره برای بهبود عملکرد شوراها و شهرداری‌ها تلاش و اهتمام داشته و از هیچ تلاشی برای بهبود خدمت‌رسانی به مردم دریغ نمی‌ کند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار