کد خبر: ۴۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: حدود ۱۵ درصد از زمین‌های دولتی در حال واگذاری به وزارت راه و شهرسازی است و هنوز مقاومت زیادی در میان دستگاه‌های اجرایی برای این اقدام وجود دارد.

۱۵ درصد زمین‌های دولتی در حال واگذاری است

محمدرضا رضایی کوچی در خصوص آخرین اقدامات دولت برای مدیریت بازار مسکن گفت: جلساتی با دولت در مورد آزادسازی زمین های مربوط به وزارتخانه های مختلف داشتیم. دستگاه های دولتی مقاومت زیادی برای واگذاری این زمین ها و مشارکت برای تامین مسکن دارند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حدود ۱۵ درصد از این زمین ها در حال واگذاری به وزارت راه و شهرسازی است و هنوز مقاومت زیادی در میان دستگاه های اجرایی برای این اقدام وجود دارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهارداشت: قوانین لازم برای این اقدام وجود دارد اما باید به مرحله اجرا برسد که متاسفانه با مقاومت های زیادی روبرو است.

رضایی کوچی گفت: دولت اقدامات محدودی در زمینه اعطای تسهیلات و واگذاری زمین ها برای مدیریت بازار مسکن انجام داده است اما مجلس از عملکرد دولت در این زمینه راضی نیست. وزارت راه و شهرسازی و مجموعه دولت باید در این زمینه تحرک بیشتری داشته باشد. متاسفانه تحرک لازم دیده نمی شود.

وی گفت: با توجه به عدم تحرک دولت در مدیریت بازار مسکن، کمیسیون عمران به فاز نظارتی وارد شده است و به زودی گزارشی را در ارتباط با عملکرد وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه ها در مدیریت بازار مسکن ارائه خواهیم داد و تخلفات دستگاه ها در عدم اجرای قانون بودجه و قانون برنامه برای مدیریت بازار مسکن به مجلس ارجاع می شود.

کد خبر 4695684
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار