کد خبر: ۴۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: ایران از فعالیت اقتصادی روسیه و انتقال کالا از مسیر بندر چابهار استقبال می کند، اما این مسئله به معنای جایگزین کردن سرمایه گذاران فعلی با سرمایه گذاران جدید نیست.
 
 
 
بندر چابهار

علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس ، در واکنش به اظهارات مطرح شده مبنی بر خروج هند از بحث سرمایه گذاری در بندر چابهار و  واگذاری آن به روسیه، گفت: موضوع خروج هند از سرمایه گذاری در بندر چابهار کذب و شایعه است و قطعا دو طرف به تعهدات خود در این عرصه عمل خواهند کرد.

 
علیم یارمحمدی

ایران از فعالیت اقتصادی روسیه از مسیر بندر چابهار استقبال می کند

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته ایران از فعالیت اقتصادی روسیه و انتقال کالا از مسیر بندر چابهار استقبال می کند، زیرا این مسئله منافع اقتصادی زیادی برای ما دارد، اما این مسئله به معنای جایگزین کردن سرمایه گذاران فعلی با سرمایه گذاران جدید نیست.

روسیه به دنبال انتقال کالا از طریق بندر چابهار به کشورهای منطقه و فرامنطقه ای است

وی گفت: روسیه در شرایط کنونی به دنبال انتقال کالا از طریق بندر چابهار به کشورهای منطقه و فرامنطقه ای است. روسیه به خوبی از اهمیت جغرافیایی و ژئوپلتیکی بندر چابهار با خبر است، از این رو به دنبال بهره گیری از ظرفیت های این بندر اقیانوسی برای انتقال کالاهای خود است.

جمهوری اسلامی از همکاری اقتصادی با تمام کشورها از جمله روسیه استقبال می کند

در رسانه مطرح شده که روسیه به دنبال بهره گیری از ظرفیتهای بندر چابهار برای انتقال کالا به کشورهایی مانند هند است، از این رو جمهوری اسلامی از همکاری اقتصادی با تمام کشورها از جمله روسیه استقبال می کند

وی تصریح کرد: در رسانه مطرح شده که روسیه به دنبال بهره گیری از ظرفیتهای بندر چابهار برای انتقال کالا به کشورهایی مانند هند است، از این رو جمهوری اسلامی از همکاری اقتصادی با تمام کشورها از جمله روسیه استقبال می کند.

بندر چابهار ظرفیت بسیاری خوبی را برای سرمایه گذاری پیش روی کشورهای خارجی گذاشته است

یارمحمدی ادامه داد: به نظر من بندر چابهار ظرفیت بسیاری خوبی را برای سرمایه گذاری موردی پیش روی کشورهای خارجی گذاشته است، البته در شرایط کنونی برخی کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای مانند هند، چین و افغانستان در این بخش ورود کرده اند، حال کشوری مانند روسیه نیز می تواند به صورت موردی در این مسیر حرکت کند.

 

بهره گیری روسیه از بندر چابهار برای انتقال کالاهای خود مستلزم تکمیل راه آهن شمال به جنوب است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: البته بهره گیری کشوری مانند روسیه از بندر چابهار برای انتقال کالاهای خود مستلزم تکمیل راه آهن شمال به جنوب است که این مسئله نیز باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار