کد خبر: ۴۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
عضو هیات رئیسه مجلس گفت: 13 نماینده مجلس به وزرای نیرو و کشور درخصوص تسریع در پرداخت خسارت سیل خوزستان به کشاورزان تذکر دادند

به گزارش آرانیوز، محمدعلی وکیلی تذکرات کتبی جلسه علنی امروز (شنبه 26 مردادماه) مجلس شورای اسلامی را به شرح زیر قرائت کرد؛

-تذکر جواد کاظم نسب الباجی نماینده اهواز به همراه ١٢ نفر از نمایندگان مجلس به وزرای نیرو و کشور: تسریع در پرداخت خسارت سیل خوزستان به کشاورزان با توجه به وصول اعتبارات مربوط به آن، عدم لحاظ آبگاه‌های کشت تابستان در خوزستان مانند سال گذشته علیرغم دستورات مکرر شما.

-تذکر محمدرضا نجفی، محمدجواد فتحی غلامرضا حیدری نمایندگان تهران، ری، شمیرانات و پردیس به رییس جمهور و وزیر اقتصاد: علت عدم اجرای برخی از مواد قانون بودجه سال ٩٨ درخصوص نظارت و مدیریت بر شرکت‌های دولتی.

-تذکر شهاب نادری نماینده اورامات به وزیر کشاورزی و رییس جمهور: لزوم آبیاری بارانی زمین های کشاورزی دشت میراباد و سر قلعه، عدم پرداخت پاداش بازنشستگان فرهنگی از سال ٩٧ تاکنون، لزوم بازگشایی مرزهای رسمی حوزه انتخابیه.

-تذکر جلال محمودزاده نماینده مهاباد به وزرای کشاورزی و راه شهرسازی و رییس جمهور: لزوم جلوگیری از افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی، عدم اجرای به موقع طرح های آسفالت و روکش راه های روستایی به بهانه نبود قیر، علت عدم تامین این قیر مورد نیاز توسط دولت چیست؟

-تذکر  حسن نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان به وزرای نیرو و صمت و رییس‌جمهور: علت عدم تخصیص آب کشاورزی از کانال محمدیه به روستاهای حوزه انتخابیه، لزوم ایجاد دو اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) به صورت مجزا در شهرهای گلستان و نسیم شهر جهت خدمت‌رسانی به ٤ هزار خانوار هدف، لزوم پرداخت یک‌سوم جرائم تعزیرات حکومتی در بهارستان و رباط کریم به اتاق اصناف این شهرستان.

-تذکر حسین مقصودی نماینده سبزوار به وزرای نیرو و ارتباطات: علت قطع شدن و کم آبی روستاهای نزدیک سبزوار و نیشابور و... چرا قراداد رانندگان مخابرات در سطح کشور به یک شرکت واگذار شده و به جای انعقاد قرارداد با اشخاص با وسیله نقلیه قرارداد بسته می‌شود؟ همچنین چرا امنیت شغلی کارگران مخابرات با واگذاری به شرکت خاص به مخاطره(مخابرات) افتاده و از شرکت‌های محلی استفاده نمی شود؟

-تذکر محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز به رییس‍‌جمهور و وزیر اقتصاد: ضرورت ایجاد انسجام در صدور مجوز برای تولید بی‌رویه ارز دیجیتال و اصلاح تصمیم اتخاذ شده توسط دولت.

-تذکر  محمد عزیزی نماینده ابهر به وزیر راه و شهرسازی: علت عدم اجرای طرح میدان ورودی شهرستان خرم‌دره چیست؟ تسریع در تکمیل طرح تعریض جاده ترانزیت از سلطانیه تا ضیاءآباد.

-تذکر محمد خدابخشی نماینده الیگودرز به وزیر کشور: تسریع در انتصاب شهردار الیگودرز.

-تذکر  سیدمحمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر به وزیر نیرو: علت عدم اجرای بندهای ماده ٢٧ قانون احکام دائمی برنامه‎های توسعه درخصوص مدیریت به هم پیوسته آب از طریق تغییر ساختار تشکیلات آب بر مبنای حوزه‌ای چیست؟

-تذکر  عبدالله سامری نماینده خرمشهر به رییس‌جمهور و وزیر کشور: علت عدم اجرای ماده ١٧ تعیین تکلیف آموزش یاران نهضت سوادآموزی و پیش‌دبستانی‌ها و احکام رسمی جوانان حق‌التدریس سال ٩٨ و ٩٧ چیست؟ همچنین علت تفسیر غلط مدیران وزارت کشور از اجرای آیین‌نامه‌ها و بخش نامه‌های هیات وزیران در خصوص احراز شرایط سکونت شهرداران و خانواده آن‌ها چیست؟

-تذکر  جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تربت‌جام به وزیران راه و شهرسازی و نیرو: کمبود شدید اعتبارات، بی‌توجهی مسئولان اداری و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی و وضعیت وخیم جاده‌های ارتباطی در حوزه انتخابیه، همچنین گفتار درمانی مهندس جانباز رییس آبفای کشور و عدم تخصیص اعتبار لازم برای تامین آب شرب مردم در حوزه انتخابیه.

- تذکر عین الله شریف پور نماینده ماکو و چالدران به رئیس جهمور؛ چرا بانک مسکن در حوزه انتخابیه اینجانب در ارتباط با تسهیلات مسکن اعلام کرده است، پس از یکسال باید مبلغ 20 میلیون تومان یکجا عودت و باقیمانده به صورت اقساط پرداخت کنند.

- تذکر سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان به رئیس جمهور و وزیر بهداشت؛ لزوم ارائه توضیح درباره وجود باند مافیایی در سازمان مدارس غیرانتفاعی وزارتخانه، تذکر به وزیر بهداشت؛ لزوم برخورد با عدم تکریم ارباب رجوع در بیمارستان ها، درمانگاه ها و مراکز درمانی شهرستان فلاورجان

- تذکر حسن سلیمانی نماینده کنگاور به وزیر راه و شهرسازی؛ تسریع در بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهرستان هرسین و تصفیه خانه شهرستان صحنه، تسریع در تامین و پرداخت اعتبار مورد نیاز طرح دوبانده کردن کنگاور به تویسرکان، کنگاور به نهاوند، بیستون به هرسین و بیستون به سنقر

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار به رئیس جمهور و وزرای راه و شهرسازی و کشور؛ چرا برخی دستگاه های اجرایی از به کارگیری و تبدیل وضعیت فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور خودداری می کنند، لزوم رسیدگی به وضعیت نامناسب جاده حوزه انتخابیه اینجانب، همچنین لزوم رسیدگی به وضعیت استخدامی و پرداخت حق جذب کارکنان شهرداری ها و دهیاری ها

- تذکر هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک به وزیر بهداشت و درمان؛ لزوم پاسخگویی درباره علت تاخیر راه اندازی بیمارستان باغملک

- تذکر نادر قاضی پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ تسریع در واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان زیرساخت آنها آماده شده است، تسریع در مشخص کردن تعرفه خدمات پیش خوان

- تذکر سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین به وزیر راه و شهرسازی، تامین اعتبار برای تعریض و اصلاح مسیر احداث آبروهای مسیر روستاهای حوزه انتخابیه، تذکر به رئیس جمهور؛ لزوم پرداخت حقوق سربازان وظیفه براساس قانون

- تذکر بشیر خالقی نماینده خلخال به وزیر نیرو؛ لزوم رسیدگی به جاری شدن فاضلاب شهر خلخال بدون کلرزنی به داخل رودخانه.

- تذکر سیدراضی نوری نماینده شوش و دانیال به وزیر جهاد کشاورزی؛ علت خشک شدن هزاران هکتار درختکاری برای مقابله با ریزگردها در خوزستان چیست؟

- تذکر جبار کوچکی نژاد نماینده رشت به وزرای صمت، نفت و نیرو؛ چرا به قانون بودجه عمل نکرده و کالاهای اساسی مردم را با ارز دولتی تامین نمی کنید؟ چرا دستگاه های خدمات رسانی برق و گاز به خانه های سنتی خدمات نمی دهند؟

- تذکر نادر قاضی پور، روح الله حضرت پور طلاتپه وبیت الله عبداللهی نمایندگان ارومیه، هرسین و اهر به وزرای جهاد کشاورزی و صمت؛ تسریع در جلوگیری از لکه سیاه سیب های درختی ارومیه، لزوم اقدام فوری برای صادرات و تنظیم بازار سیب اهر.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار