کد خبر: ۴۷۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نقشه دشمن برای فلج کردن تولید کشورمان با شکست مواجه شده گفت: در جنگ تحمیلی اقتصادی دشمن پیروز شده ایم.

رضا رحمانی در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه مبل و منبت روستایی تویسرکان با بیان اینکه در جنگ تحمیلی اقتصادی دشمن پیروز شدیم، یادآور شد: مانند دوران هشت ساله دفاع مقدس سرافرازانه مقاومت کردیم و سربلند و پیروز از این جنگ بیرون آمدیم و نقشه دشمن برای فلج کردن تولید کشورمان با شکست مواجه شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شکل گیری خوشه های صنعتی در کشور، افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کارهای خوبی را در کشور شروع کرده که یکی از آنها همین بحث خوشه ها است و خوشه ها تمام نمی شوند بلکه سرآغاز یک حرکت جدید خواهند بود.

رحمانی با اشاره به خوشه مبل و منبت تویسرکان مطرح کرد: 130 میلیارد دلار ارزش تجارت مبل و منبت در دنیا و 410 میلیارد دلار ارزش تولیدات آن است.

او ادامه داد: سال گذشته علیرغم اینکه صادرات ما در این حوزه سه برابر شد اما ارزش صادرات مبل و منبت کشورمان 64 میلیون دلار بوده است که تا رسیدن به میانگین 130 میلیارد دلار جهانی جای کار بسیاری وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در حوزه برندسازی و نرم افزاری باید در بخش مبل و منبت کار شود و حدود 470 کارگاه در اشترمل است که باید محصولت تولیدی آنها تحت یک شناسنامه و برند متمرکز و صادرات شوند.

رحمانی با تاکید بر ضرورت به هم رسانی ها برای تامین مواد اولیه مورد نیاز، بیان کرد: در همه کلاس ها باید تولید داشته باشیم و مراکز علمی و دانشگاهی پای کار آیند.

او با بیان اینکه از اعتبارات تبصره 18 و اشتغال روستایی برای توسعه مبل و منبت در این منطقه استفاده شود، گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی حداکثر تخفیف را برای واگذاری زمین به فعالان این حوزه با بیشترین تقسیط بدهد و شرکت های مدیریت صادرات وارد این حوزه شوند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار