کد خبر: ۴۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی "طرح یک شوری فهرست قوانین و احکام نامعتبر حوزه معدن" در جلسه هفته آینده کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش آرانیوز، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به دستور کار نشست هفته آینده(شنبه 26 مردادماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: "طرح یک شوری فهرست قوانین و احکام نامعتبر حوزه معدن "در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی می‌شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در توضیح "طرح یک شوری فهرست قوانین و احکام نامعتبر حوزه معدن"، افزود: از آنجا که درآمد معدن می‌تواند جایگزین فروش نفت شود اما قوانین دست و پاگیر، روند فعالیت سرمایه‌گذاران را کُند کرده است،کمیسیون صنایع به منظور رفع موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران در این حوزه، طرح مذکور را در دستور کار خود قرار داده است.

وی همچنین طرح یک شوری فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه معدن را راهکاری برای تسهیل روند سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از معادن دانست و بیان کرد: باید قوانین صادراتی و بیمه‌ای مربوط به معادن اصلاح و از ظرفیت آن‌ها به درستی استفاده شود.

تسهیلات بانکی به سمت معادن سوق داده شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید تسهیلات بانکی به سمت معادن سوق داده شود، اظهار کرد: قوانین حوزه معدن باید به گونه‌ای اصلاح شود که بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در این حوزه تشویق کند.

دستور کار کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به تاریخ (شنبه 26 مردادماه ساعت 14 الی 16:30 ) بدین شرح اعلام شد؛

اقدامات شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردهای نفتی ایران درخصوص آخرین وضعیت کارت سوخت تولید بنزین و گازوئیل، برنامه‌ها و راهکارهای مقتضی با حضور مسئولان و کارشناسان وزارت نفت و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بنابراین گزارش فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس در رابطه با آخرین وضعیت طرح احیاء کارت سوخت تولید بنزین و گازوئیل، گفته است: به‌منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی برای دارندگان‌خودرو جلساتی را با مسئولان مربوط به اجرای طرح کارت سوخت برگزار خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: در روزهای آغازین اجرای طرح، درصورت عدم فعال شدن کارت سوخت برخی از دارندگان‌خودرو، می‌توانند با کارت مخصوص جایگاه‌داران سوخت‌گیری کنند.

سیده فاطمه ذوالقدر  با بیان اینکه محیط زیست و شهرداری‌ها باید نظارت مناسبی را بر عملکرد باغ وحش‌ها داشته باشند، افزود: عملکرد این مراکز باید به طور مداوم رصد و بررسی شود زیرا استانداردها در اغلب باغ وحش‌ها رعایت نمی‌شود و شرایط نگهداری حیوانات مناسب و مطلوب نیست.

رئیس کمیته بین الملل فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه از باغ وحش‌های کشور می‌توان به خوبی درآمدزایی و آن را برای بهبود وضعیت مراکز نگهداری از حیات وحش و باغ وحش‌ها هزینه کرد، گفت: بهبود وضعیت باغ وحش‌ها باید در دستورکار قرار گیرد و حقوق حیوانات رعایت شود.

باید با رعایت استانداردها در جهت ارتقای وضعیت باغ‌وحش‌ها گام‌های جدی برداشت

ذوالقدر با تاکید بر اینکه محیط زیست و شهرداری ها باید با رعایت استانداردها در جهت ارتقای وضعیت باغ‌وحش‌ها گام‌های جدی بردارند، ادامه داد: سلامت حیات وحش به ویژه گونه‌های نادر جانوری در باغ وحش‌های غیراستاندارد در معرض تهدید قرار دارد و از سویی خطر انتشار برخی بیماری‌ها وجود دارد بنابراین نیاز است سازمان حفاظت محیط زیست به طور مرتب سرکشی مناسب را از این مراکز داشته باشد و تنها نگاه درآمدزایی نداشته و همچنین تلاش مناسبی برای ارتقای استانداردهای این مراکز مطابق با استانداردهای بین‌المللی داشته باشد.

ضرورت بررسی علت تلف شدن 7 ببر در باغ وحش مشهد

وی خواستار پیگیری علت تلف شدن هفت ببر در باغ وحش مشهد شد و گفت: باید علت تلف شدن ببرها بررسی و اطلاع‌رسانی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم در مورد قاچاق حیات وحش و خرید و فروش حیوانات از طریق فضای مجازی، یادآور شد: البته تفاهم‌نامه‌ای میان پلیس و محیط زیست برای برخورد با قاچاق حیات وحش در فضای مجازی منعقد شده است که امیدواریم برخورد قاطعی با قاچاقچیان حیات وحش صورت گیرد.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع قاچاق حیات وحش در کمیته بین المل فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: بر اساس آمارها تهران صدر نشین  قاچاق حیوانات است و گونه‌های مختلفی از خزندگان و پرندگان شکاری توسط سودجویان فروخته و همچنین برخی از گونه‌های پرندگان شکاری به کشورهای عربی قاچاق می شوند که در این رابطه نیاز است محیط زیست و پلیس با همکاری هماهنگ قاچاقچیان و دلالان حیات وحش را شناسایی کنند./

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در روزهای شنبه و یکشنبه 26 و 27 مردادماه تشکیل جلسه خواهد داد.

نشست مشترک اعضای کمیسیون با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پیرامون فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد فضای مجازی دستور کار روز شنبه کمیسیون فرهنگی است.

روز یکشنبه نیز اعضای کمیسیون فرهنگی پس از بررسی رویدادهای فرهنگی، ادامه بررسی لایحه حمایت از مالکیت فکری را در دستور کار خود خواهند داشت./

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار