کد خبر: ۴۷۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: یکی از راهکارهای موردنظر استفاده از ظرفیت صندوق قابل معامله در بورس برای واگذاری سهام عدالت بود که نقدهایی به آن وارد شد و از گردونه پیشنهادات حذف و مقرر شد سهام عدالت به صورت مستقیم به مردم واگذار شود.

حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل44 قانون اساسی درباره واگذاری سهام عدالت به مردم گفت: جلسات بسیاری با حضور رییس سازمان خصوصی سازی، نمایندگان وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان بورس به منظور بررسی نحوه واگذاری سهام عدالت برگزار شد.

سهام عدالت به مردم واگذار می‌شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از راهکارهای موردنظر استفاده از ظرفیت ETFها(صندوق قابل معامله در بورس) برای واگذاری سهام عدالت بود که نقدهایی به آن وارد شد به همین دلیل ETFها از گردونه پیشنهادات حذف و در نهایت مقرر شد؛ سهام عدالت به صورت مستقیم به مردم واگذار شود.

وی درباره برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه با واگذاری سهام عدالت به مردم، ارزش این سهام افت شدیدی پیدا می‌کند، اظهار کرد: زمینه واگذاری باید به‌گونه‌ای فراهم شود که مردم علاوه بر اینکه مالکیت سهام را برعهده می‌گیرند، آن را نیز مدیریت کنند.

هدف از واگذاری سهام عدالت ایجاد نقدینگی برای مردم نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه هدف از واگذاری سهام عدالت ایجاد نقدینگی برای مردم نیست، اضافه کرد: نه تنها سهام عدالت نباید دفعتی به مردم واگذار شود بلکه باید به تدریج در اختیار صاحبان آن قرار گیرد، در واقع سهام عدالت باید جنبه ثروت برای مردم داشته باشد.

به گزارش خانه ملت، رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل44 قانون اساسی با بیان اینکه مردم نباید به دنبال نقد کردن سهام عدالت باشند، تصریح کرد: اگر با واگذاری سهام عدالت به مردم، همه به دنبال فروش آن باشند، این سهام از هدف خود که ایجاد ثروت است، دور می‌شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار