کد خبر: ۴۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
رئیس اتاق بارزگانی البرز گفت: برای تحول در نظام اقتصادی چاره‌ای جز اصلاح قوانین کهنه و دست و پاگیر نداریم. رحیم

به گزارش آرانیوز، رحیم بنامولایی  اظهار کرد: رانت و فساد به یکی از مهمترین چالش‌های اقتصاد کشور تبدیل شده و همین فعالیت واحدهای تولیدی، صنعتی و ... را با مشکلات زیادی مواجه کرده و راندمان آنها را پایین آورده است.

وی ادامه داد: برای رهایی از وضعیت فعلی و ریشه کردن معضل فساد، بخش دولتی و مسئولان نظام باید به صورت جدی وارد عمل شوند و از نظرات کارشناسان و متخصصان بخش خصوصی استفاده کنند.

بنامولایی اضافه کرد: عوامل رانت و فساد چهره خود را پشت نقاب بخش خصوصی مخفی کرده و موجب بدبین شدن مردم نسبت به فعالان اقتصادی با صداقت و پاک سرشت شده‌اند.

وی توضیح داد: در حال حاضر بخشی از اقتصاد کشور در ید اختیار عوامل رانت و فساد است و تا زمانی‌که که اقدام درست و قانونی برای برخورد با این افراد صورت نگیرد، اقتصاد جان نمی‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز خاطرنشان کرد: در حال حاضر85 درصد اقتصاد ما در اختیار بخش دولتی است و همین پیگیری اهداف این بخش را با کندی مواجه کرده است، به همین دلیل باید سازوکاری اندیشیده شود که سهم بخش خصوصی در اقتصاد افزایش یابد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت اصلاح قوانین اقتصادی موجود گفت: تحول در اقتصاد جامعه مستلزم اصلاح قوانین کهنه است، باید قوانین تازه ای تصویب و اجرا شود که با شرایط فعلی اقتصاد جامعه همخوانی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در کنار اصلاح قوانین، باید شفافیت در سازوکارهای اقتصادی کشور بالا برود و از تکنولوژی‌های جدید هم در بخش صنعت و تولید بهره بگیریم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار