کد خبر: ۴۷۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با راه‌اندازی و ثبت قراردادها در سامانه جامع روابط کار اجازه سوءاستفاده کارفرمایان متخلف از کارگران، سلب خواهد شد.
 

حاتم شاکرمی در برنامه تیتر امشب گفت: با راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار تمامی دادخواست‌ها در این سامانه ثبت خواهد شد و با انعکاس شفاف روابط بین کارگر و کارفرما، سامانه اجازه ثبت قرارداد سفیدامضاء را نخواهد داد.

وی با بیان اینکه شفافیت موضوع اصلی راه‌اندازی این سامانه است، افزود: وزارت کار کد کارفرمایی تمامی کارگاه‌ها را در اختیار دارد. برای استفاده از این سامانه همه کارگران و کارفرمایان کشور حداقل یک‌بار باید با مراجعه به پیشخوان‌های دولت احراز هویت شوند و پس از آن در صورت مراجعه هر کدام از کارگران و کارفرمایان نیازی به ثبت اطلاعات فردی آنها نیست و سامانه با توجه به ثبت اطلاعات انجام‌شده به موضوع رسیدگی خواهد کرد.

او گفت: به‌سمت الکترونیکی کردن خدمات پیش می‌رویم که برای تحقق این مهم باید یک‌سری از دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها اصلاح شود. با اصلاح دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های ناقص، این سامانه کمک شایانی به ثبت قراردادهای شفاف بین کارگران و کارفرمایان خواهد کرد.

شاکرمی در ادامه با بیان اینکه عمده قراردادهای شفاهی در بخش خدمات هستند گفت: وجود قراردادهای سفیدامضاء خیلی هم موجب احساس نگرانی بابت تضییع حداقل‌های پیش‌بینی‌شده در قانون نخواهد شد.

وی گفت: هیئت‌های تشخیص، سالانه 400 هزار پرونده را بررسی می‌کنند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار