کد خبر: ۴۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
قرار گرفتن در آستانه انتخابات مجلس آن هم در وضعیت فعلی، حساسیت های گسترده ای را در کشور و در میان مردم به وجود آورده است.

به گزارش آرانیوز،با آن که برگزاری انتخابات هر ساله حواشی و تب و تاب خاص خودش را دارد اما قرار گرفتن در روزهای جاری می تواند انتخابات آینده را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. در روزهایی که سیاست کشور چند وجهی و جزیره ای شده است دیگر پیش بینی ها و فرضیه های کارشناسی بی معنا می شوند و تنها می توان به اقدامات صورت گرفته از سوی مسئولین و کاندیداها اکتفا کرد.

انتخابات مجلس شورای اسامی دوشادوش انتخابات ریاست جمهوری در حرکت می باشد و هیچ کدام بر دیگری تقدم ندارند و نمی توان آینده مثبت یا منفی را برای هر دوی آن ها در نظر گرفت. این اولین بار نیست که انتخابات در کشور دچار نوسان می گردد پیش از این و در سال های قبل میز همواره در چند قدمی انتخابات مواردی برجسته می شدند که می توانستند سرنوشت کاندیداها را تحت تاثیر قرار دهند.

از استیضاح و دریافت آپارتمان گرفته تا برخی زد و بند ها زیر سقف بهارستان، امروز تمام آن چیزی که در مجلس می گذرد را تشکیل می دهد. شاید بتوان گفت که سال جاری، عجیب ترین و پر تشویش ترین سال برای نمایندگان می باشد سالی که عاوه بر خود، پای افراد حاشیه دار دیگرینیز به مجلس باز شد. طبق صحبت های نمایندگان، در حالی که هنوز موضوع دریافت آپارتمان ها و استیضاح حل نشده باقی مانده، خبر ارتباط برخی از نمایندگان با بابک زنجانی به گوش رسید.

اظهارات آقایان ابوترابی و آیت اه یزدی در این خصوص به جایی رسید که امیر عباس سلطانی نماینده سابق مردم بروجن که مستقیما با پرونده بابک زنجانی درگیر بود وآنرا در مجلس پیگیری
می کرد درباره صحت و سقم صحبت های این نماینده مجلس و عضو شورای نگهبان اعام کرد که آنچه آقای ابوترابی و آقای یزدی گفته اند صحبت های بیراهی نیست و حقیقت دارد.

دور قبل هم شاهد بودم که برخی نمایندگان واقعا آپارتمان گرفته بودند و دربرخی موارد هم شاهد بودم قرارداد یک پیمانکاری را گرفته بودند. یعنی این مسائلی که
مطرح می شود موضوعاتی است که واقعیت دارد. متاسفانه یک باب زشت و زننده ای باز شده است که نمایندگان چه در دوره های قبلی و چه اکنون انجام می دهند و این مسائل
را می توان به کرات مشاهده کرد کما اینکه در پرونده بابک زنجانی ما با همین موارد برخورد کردیم و تعدادی از نمایندگان به زنجانی وصل بودند.

متاسفانه در مجلس برخی برای باج گیری به حربه های مختلفی رو می آورند. بنابراین اصل آنچه که گفته شده است را حداقل به شخصه دیده ام و قابل تائید است. صحه گذاشتن نمایندگان بر وقایعی که در مجلس می گذرد در واقع تیر خاص را به افکار عمومی وارد می کند.

با آن که مجلس باید محلی برای جبران خاهای تصمیم گیری ها باشد خود به نوعی خا تبدیل
شده که در آستانه انتخابات جان سیاسی خود را تحلیل می برد.به نظر می رسد که نمایندگان دیگر نگرانی چندانی در خصوص اعتبار خود و آرای مردمی ندارند و مجلس را محلی برای دالی خود قرار داده اند. تغییر کاربری مجلس از مردمی بودن به منفعت طلبی عاوه بر آن که امروز را
تحت شعاع قرار می دهد بلکه آینده را، که سرنوشت سیاسی کشور را تعیین می کند نیز رو به انحطاط می برد. مسائل پیش پا افتاده و حواشی امروز مهم ترین مشکل کشور در میان مسئولین می باشد.

نمایندگان بیش از آن که خود را وقف مردم و ایجاد اعتبار برای خود نمایند، تنها با برخی سودجویی ها سعی در نابود سازی افکار عمومی دارند؛ افکار عمومی امروز همان آرایی هستند که در آینده ای نه چندان دور دیگر به صندوق های رای ریخته نشده و نمایندگان را بی پشتوانه تر از هر زمان دیگر می سازد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار