کد خبر: ۴۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه هنوز مشخص نیست که دولت به طور دقیق یارانه چه تعداد از پردرآمدها را حذف کرده است، گفت: دولت آمار دقیقی از حذف یارانه پردرآمدها ارائه نمی‌دهد.
به گزارش اختصاصی آرانیوز(حوزه مجلس) قاسم ساعدی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از روش دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها انتقاد کرد و گفت: از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تاکنون بخش تولید هیچ نصیبی نبرده است و تولید کنندگان ناگریز شده‌اند تبعات اجرای این قانون را در کنار فشارهای ناشی از تحریم‌ها تحمل کنند.

 وی افزود: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، تا قبل از سال 93 ما به هیچ عنوان سهم یارانه تولید را مشخص نکرده بودیم، امااز سال 94 سهم تولید از منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مشخص شد که متأسفانه این یارانه نیز در اختیار تولیدکنندگان قرار نگرفته است.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس تصریح کرد: امسال نیز در قالب بودجه، سهم تولید از منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از سوی مجلس و در قالب قانون بودجه مشخص شده که برای تأمین این منابع از دولت درخواست کرده‌ایم تا یارانه نقدی را تنها در اختیار افراد نیازمند واقعی قرار داده و با حذف پردرآمدها از دریافت یارانه نقدی، منابع پرداخت یارانه به بخش تولید را تأمین کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه سود تولید باید در داخل کشور افزایش یابد، اظهار داشت: معنای آن این است که دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، یارانه افراد پُردرآمد و نیز یارانه سوخت و انرژی را به تولید اختصاص دهد تا از این طریق هزینه تولید کاهش و میزان سود‌دهی آنها افزایش یابد.

مبنای پرداخت نقدی یارانه‌ها در جهت حمایت بیشتر از اقشار ضعیف جامعه است

ساعدی با تأکید بر اینکه هنوز مشخص نیست که دولت به طور دقیق یارانه چه تعداد از پردرآمدها را حذف کرده است، گفت: وزارت تعاون آمار دقیقی از تعداد افرادی که در دهک‌های بالا و پردرآمدی بوده‌اند و یارانه‌شان را حذف کرده، ارائه نمی‌دهد.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس اضافه کرد: هر گاه از مسئولان درباره میزان دقیق حذف یارانه پردرآمدها سؤال می‌کنیم، به پاسخ‌های کلی اکتفا می‌کنند و حتی بعضا آمارهای کلی ارائه می‌دهند، اصلا به طور شفاف مشخص نیست که چه میزان از یارانه پردرآمدها حذف شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان با انتقاد از عدم ارائه برنامه مناسب از سوی دولت برای حذف دهک‌های پردرآمد یارانه‌بگیران، خاطرنشان کرد: مبنای پرداخت نقدی یارانه‌ها در جهت حمایت بیشتر از اقشار ضعیف جامعه است که شیوه پرداخت آن باید اصلاح شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار