کد خبر: ۴۷۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
نایب رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای از تخفیف در مجازات فروشگاه متخلف در عرضه برنج خارجی تحت عنوان برنج ایرانی خبر داد و نسبت به موضوع مطرح شده «تبانی» میان این فروشگاه‌ها با تولیدکنندگان به منظور اعمال تخفیفات صوری، واکنش نشان داد.

فروشگاه متخلف تخفیف گرفت/ فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تولیدکنندگان تبانی می‌کنند؟

منصور عالی‌پور ، در واکنش به انتقادات مطرح شده درباره تخلف برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مبنی بر درج قیمت‌های غیرواقعی و اعلام تخفیف بر روی این قیمت‌های غیرواقعی اظهار کرد: نکته حائز اهمیت آن است که اعمال تخفیف قیمتی بر روی کالاهای مختلف در اغلب فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور، یک فرایند واقعی و قانونی است و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر اساس تعاملاتی که با تولیدکنندگان دارند، اقدام به اعمال چنین تخفیفاتی می‌کنند.

نایب رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای ادامه داد: بر همین اساس هم هست که اصولاً یکی از اهداف فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کاهش قیمت تمام شده برای مشتریان از طریق اعمال چنین تخفیفاتی است ولی ممکن است در مواردی، تخلفاتی هم رخ دهد که قطعاً سازمان‌های نظارتی از جمله تعزیرات، با آن برخورد خواهد کرد.

وی در واکنش به برخی تبانی‌ها با تولیدکنندگان برای درج قیمت‌های غیرواقعی بالاتر بر روی کالاها گفت: هیچ تولیدکننده معتبری حاضر نیست، اعتبار خود را با چنین تخلفاتی خدشه‌دار کند و اصولاً بعید می‌دانم چنین موضوعاتی مصداق واقعی داشته باشد و عمدتاً شایعاتی است که در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود.

عالی‌پور با بیان اینکه فرایند ورود تا خروج کالا به فروشگاه‌های زنجیره‌ای یک فرایند کاملاً سیستماتیک است اضافه کرد: در یک سال گذشته با توجه به آنکه قیمت کالاها به سرعت تغییر می‌کرد ممکن بود که کالایی با یک قیمت وارد فروشگاه شود و در مرحله بعد و پیش از آنکه موجودی آن کالا به اتمام برسد، همان کالا با قیمت بالاتری وارد شود و دچار تغییر قیمت شود ولی قطعاً فروشگاه‌های زنجیره‌ای حاضر نیستند اعتبار و حیثیت خود را برای چند درصد تخفیف خدشه‌دار کنند.

نایب رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در پاسخ به سوالی درباره تخلف یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در عرضه برنج‌های خارجی تحت عنوان برنج ایرانی گفت: متاسفانه این اتفاق به دنبال خطای تامین کننده برنج یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در یکی از بهترین فروشگاه‌های کشور که سابقه درخشانی در مشتری‌مداری و حمایت از حقوق مشتری داشت، رخ داد که به سرعت دستگاه‌های نظارتی به این ماجرا ورود کردند و جلوی توزیع آن را گرفتند.

وی درباره برخورد با این فروشگاه متخلف گفت: دستگاه‌های نظارتی و اتحادیه با هرگونه تخلف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای برخورد قانونی خواهند کرد و در این مورد هم برخوردهای قانونی صورت گرفت ولی با توجه به سابقه بسیار خوبی که این فروشگاه‌ زنجیره‌ای داشت، در برخورد با آن تخفیفاتی داده شد.

عالی‌پور ادامه داد: البته در شبکه‌های اجتماعی، موارد دیگری مطرح شد که یک فروشگاه، اقدام به عرضه برنج خارجی تحت نام برنج ایرانی آن هم با قیمتی بسیار نازل کرده بود که پس از بررسی‌های ما مشخص شد این تخلف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نبوده و در یک فروشگاه محلی رخ داده است.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار