کد خبر: ۴۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
سمنان - رئیس کل دادگستری استان سمنان از افتتاح دفاتر معاضدت قضایی در دادگستری‌های سمنان و شاهرود با هدف ارتقای خدمات قضایی به مردم استان خبر داد.

به گزارش آرانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری سمنان، سیدمحسن مظهری ضمن اشاره به افتتاح دفتر ارشاد و معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری مرکز در دادگستری شهرستان‌های سمنان و شاهرود اظهار داشت: این دفاتر با استقرار وکلای دادگستری عضو کانون وکلای دادگستری مرکز آماده ارائه خدمات قضایی به هم‌استانی‌های سمنانی خواهد بود.

 وی همچنین با بیان اینکه از این پس در هر یک از شهرستان‌های سمنان و شاهرود به‌صورت روزانه و تمام‌وقت دو نفر از وکلای کانون وکلای دادگستری مرکز به ارائه خدمت به مراجعان می‌پردازند، افزود: دادگستری کل استان سمنان با در اختیار قرار دادن فضای فیزیکی و تجهیزات موردنیاز جزو استان‌های نخست در همکاری با کانون وکلای دادگستری مرکز برای استقرار دفاتر معاضدت قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به ویژگی‌های دفاتر مذکور از قبیل تعیین وکیل معاضدتی، در دسترس بودن وکیل و تعیین وکیل برای افراد فاقد تمکن مالی، هدف اصلی از انجام این طرح را تکریم ارباب رجوع برای احقاق حق و معذوریت قضات برای ارشاد قضایی دانست.

مظهری گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، از این پس ۱۲ وکیل در سمنان و ۱۲ وکیل در شاهرود به‌صورت نوبه‌ای و روزانه (دو وکیل در هر روز) به ارشاد و معاضدت قضایی خواهند پرداخت.

در مراسمی با حضور نایب رئیس و رئیس اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری مرکز و سایر مقامات قضایی استان، دفتر معاضدت قضایی کانون در دادگستری شهرستان شاهرود از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار