کد خبر: ۴۶۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
شاهرود - معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از تحویل شش دستگاه آمبولانس به اورژانس شاهرود خبر داد و گفت: در آینده نزدیک نیز سه دستگاه آمبولانس دیگر نیز تحویل این دانشگاه می‌شود.

به گزارش آرانیوز؛ حسین شیبانی در حاشیه تحویل یک دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر ۳۱۵ به پایگاه منطقه چهار اورژانس شاهرود  ابراز داشت: این خودرو بااعتباری بالغ‌بر ۱۴ میلیارد ریال توسط وزارت بهداشت برای این شهرستان خریداری‌شده است.

وی بابیان اینکه طی یک سال گذشته سه دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر و دو دستگاه آمبولانس بنز-۴WD به مجموعه ناوگان ترابری بیمار شاهرود در حوزه پیش بیمارستانی اضافه‌شده است، افزود: امروز شاهد تحویل یک دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر ۳۱۵ صفرکیلومتر به پایگاه منطقه چهار شهری اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی شاهرود واقع در بیمارستان بهار هستیم.

افزایش خدمات‌رسانی با اختصاص آمبولانس‌های جدید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن بیان اینکه این آمبولانس مجهز به تجهیزات کامل امدادرسانی در حال حاضر از پیشرفته‌ترین آمبولانس‌های کشور است، افزود: تجهیز این خودروها به دستگاه‌های پیشرفته مراقبت از بیمار مانتورینگ قلبی، الکتروشوک، ونتیلاتور و پالس اکسی متر، برخورداری از برانکارد پیشرفته با امکان تعلیق با حداکثر راحتی بیمار، دسترسی فوری به تجهیزات ثابت سازی از مهم‌ترین امکانات آمبولانس‌های اسپیرینتر ۳۱۵ محسوب می‌شود.

شیبانی در ادامه تصریح کرد: با تلاش و با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده بعد از سفر اخیر دکتر نوری معاون عملیات سازمان اورژانس کشور به شاهرود در آینده نزدیک شاهد تحویل سه دستگاه آمبولانس ۴WD، تأمین تجهیزات موردنیاز برای راه‌اندازی دیسپچ تخصصی قلب و مسمومیت‌ها، سیستم تله کاردیو گرافی و دیجیتال کردن و ارتقا پوشش بی‌سیم خواهیم بود.

وی افزود: با تحویل این آمبولانس به پایگاه منطقه ۴ شهری، شاهد خدمات‌رسانی هرچه بیشتر به همشهریان و کاهش مدت‌زمان حضور اورژانس در محل حادثه خواهیم بود.

پیگیری جذب ۱۰ آمبولانس جدید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با ابراز اینکه ۳۰ دستگاه آمبولانس در ناوگان اورژانس این دانشگاه به مردم ارائه خدمت می‌کنند، گفت: با توجه به اینکه قسمی از این خودروها دچار فرسودگی شده‌اند می‌کوشیم تا با تعمیر و خرید ناوگان جدید این حوزه را بهبود بخشیم.

شیبانی از ارسال آمبولانس‌های قدیمی برای تعمیرات اساسی به اصفهان خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۳۶ آمبولانس در حوزه مدیریتی این دانشگاه فعال است.

وی به حجم قابل‌توجه تصادفات جاده‌ای استان سمنان در محدوده شرق استان و خصوصاً حدفاصل دامغان تا عباس‌آباد میامی اشاره داشت و گفت: برای افزایش کیفیت خدمات اورژانسی و با پیگیری نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس، در این راستا ۱۰ دستگاه آمبولانس دیگر نیز توسط وزارت بهداشت به ناوگان اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اختصاص‌یافته و پیگیر تخصیص آن هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همچنین با یادآوری اینکه هم‌اکنون ۲۰پایگاه اورژانس در حوزه مدیریتی این دانشگاه فعال هستند که با ساخت پایگاه‌های جدید این تعداد به ۲۲مورد می‌رسد، افزود: در این خصوص باید گفت یک پایگاه اورژانس هوایی، چهار مورد شهری و ۱۵مورد جاده‌ای به هم‌وطنان ارائه خدمات می‌کنند.

برقراری ۱۳۰ هزار تماس با اورژانس شاهرود

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود نیز در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه میانگین زمانی رسیدن بر بالین بیمار در مأموریت‌های شهری اورژانس شش دقیقه و مأموریت‌های جاده‌ای یازده دقیقه گزارش‌شده است، ابراز داشت: مرکز فوریت‌های پزشکی شاهرود در حال خدمت‌رسانی به همشهریان و هم‌وطنان در پهنه گسترده شهرستان شاهرود و میامی و محور پرتردد مواصلاتی تهران-مشهد مقدس است.

 آرش صیدآبادی در ادامه تصریح کرد: طی یک سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار تماس با مرکز دیسپچ فوریت‌های پزشکی برقرار شد که از این تعداد بیش از ۲۱ هزار مأموریت شامل ۱۵ هزار مورد شهری و حدود شش هزار مورد جاده‌ای صورت گرفته است.

وی افزود: اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با برخورداری از یک فروند بالگرد اورژانس، ۱۵ پایگاه جاده‌ای و چهار پایگاه شهری به همراه ۳۲ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، به‌صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات به مصدومان و بیماران است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار