کد خبر: ۴۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
زنجان-مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان گفت: اجرای کامل پروژه گردشگری گاوازنگ برای شهر زنجان یک نیاز مبرم بوده و باعث رونق گردشگری و اقتصاد شهر زنجان می شود.

به گزارش آرانیوز، سعید امیدی شامگاه دوشنبه در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار در محل کارخانه کبریت زنجان، از این قشر به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های توسعه پایدار در جوامع امروز بشری یادکرد و بابیان اینکه در صورت وجود اعتماد متقابل، افکار عمومی به سمتی سوق پیدا خواهد کرد که روند توسعه را تسریع ببخشد، افزود: سازمان همیاری شهرداری های زنجان از زمان تشکیل در سال ۶۹ تا به امروز فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است.

وی از فعالیت ۲۱ شهرداری در استان خبر داد و با یادآوری اینکه همه این شهرداری‌ها سهامدار سازمان همیاری شهرداری‌های استان به شمار می‌روند، تصریح کرد: این سازمان برای پیشبرد اهداف خود در برهه‌های مختلف رویکردهای مختلفی را مدنظر دارد که سه رویکرد اصلی این سازمان شامل قانون‌مداری، شفافیت و ارزش‌آفرینی بوده و تلاش می‌کند تا با رویکردهای اتخاذشده، اهداف عالیه خود را در مسیر تعیین‌شده قرار دهد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان با یادآوری اینکه چابک سازی یکی از موارد مهمی است که در دستور کار این سازمان قرار دارد، ادامه داد: شفافیت به‌عنوان یکی از سه رویکرد اصلی این سازمان از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چراکه معتقدیم با اهتمام به این موضوع می‌توانیم هزینه‌های مازاد و تشریفاتی را به حداقل برسانیم. علاوه بر این توانسته‌ایم دارایی‌های این سازمان را با بازگرداندن ۲۰ میلیارد تومان منابع ازدست‌رفته، افزایش دهیم.

امیدی بابیان اینکه پرداخت مطالبات سنوات گذشته از دیگر اقداماتی بود که انجام‌شده است، اظهار کرد: اعتقاد راسخ به این مهم داریم که در برهه کنونی، یکی از نیازهای ضروری جامعه برای ارزآوری و کسب درآمد پایدار، اهتمام به صنعت گردشگری است که سازمان همیاری شهرداری‌های استان نیز تلاش دارد در این زمینه زیرساخت‌های لازم را فراهم کند که در این راستا می‌توان به اجرای نیمی از مسیر جنوب به شمال محور گاوازنگ اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان با اشاره به اینکه برای اجرای نیمی از پروژه مذکور در گاوازنگ ۳۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای اجرای فاز دوم این طرح نیز قرار است ۱۶ میلیارد ریال هزینه شود، بیان کرد: این سازمان در عرصه علم‌آموزی نیز با راه‌اندازی مرکز آموزش علمی‌کاربردی گام‌های بلندی برداشته و تا به امروز ۴۴۲ نفر از این مرکز فارغ‌التحصیل شده‌اند.

امیدی با تأکید بر اینکه پروژه گردشگری گاوازنگ برای زنجان یک نیاز مبرم بوده و فارغ از اینکه باعث افزایش روحیه شهروندان می‌شود، رونق گردشگری را نیز برای این منطقه به همراه خواهد داشت، یادآور شد: معتقدیم به هر میزان که بتوانیم زیرساخت‌های گردشگری را در زنجان ارتقا دهیم، به همان میزان رونق صنعت گردشگری را نیز شاهد خواهیم بود، لذا انتظار داریم در این زمینه همراهی مسئولان را شاهد باشیم.

وی یکی از دغدغه‌های پیش روی اجرای پروژه گردشگری گاوازنگ زنجان را کاهش زمین اختصاصی از ۱۰۰ هکتار به کمتر از ۵۰ هکتار دانست و با اشاره به اینکه علاوه بر همه این موارد، جابه‌جایی روستای گاوازنگ به شهرک مسکونی نیز میسر نشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر زیرساخت برق در این مجموعه فراهم بوده و به دنبال ایجاد زیرساخت‌های گاز و آب در این منطقه هستیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار