کد خبر: ۴۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
اندیمشک - استاندار خوزستان گفت: در چهار سال اخیر سیمای شهرستان اندیمشک تغییر مثبتی داشته است.

به گزارش آرانیوز غلام‌رضا شریعتی بعد از ظهر امروز در نشست بررسی مسائل و طرح‌های مختلف شهرستان اندیمشک اظهار کرد: در فروردین ۹۸ مسئله سیلاب و چگونگی مهار آن و آگاه‌بخشی به مردم یکی از چالش‌های پیش‌روی استان بود که با تلاش شبانه‌روزی مردم و مسئولان، سیلاب تا حد ممکن مهار شد.

وی افزود: کارشناسان دستگاه‌های اجرایی در حوزه مهار سیلاب در استان خوزستان اقدامات رضایت‌بخش انجام داده و سران قوا از عملکرد استان در مهار سیلاب راضی هستند.

شریعتی با اشاره به انتقادها در حوزه مهار سیلاب گفت: معمای سیلاب خوزستان رفع و امروز برخی به عملکرد انتقاد دارند که من با تمام توان از عملکرد نیروهای امدادی، نیروهای مسلح، دستگاه‌های اجرایی حمایت می‌کنم.

وی با قدردانی از تلاش‌ها در حوزه مهار سیلاب خوزستان عنوان کرد: از تلاش‌های نخبگان، جوانان دستگاه‌های اجرایی نیروهای مسلح و عموم مردم خوزستان در حوزه سیلاب قدردانی می‌کنم و تا آنجا که بشر می‌توانست با مدیریت سدها و تلاش مانع از خسارت شود، تلاش‌ها موثر واقع شد.

استاندار خوزستان در ادامه با بیان اینکه مسئله مهم دیگری که پس از سیلاب در استان به وقوع پیوست زلزله مسجد سلیمان بود، گفت: میزان قدرت زلزله در این حجم خسارات سنگین نبود که به دلیل بافت فرسوده مسجد سلیمان متاسفانه زلزله خسارات سنگین به دنبال داشت.

وی گفت: شهرستان مسجد سلیمان به نسبت جمعیت یکی از فرسوده‌ترین شهرهای استان خوزستان است که دولت برای رفع این مسئله ۱۲ هزار مسکن جدید در بافت فرسوده شهر مسجد سلیمان در دو سال آینده خواهد ساخت.

شریعتی با تاکید بر تغییر مثبت سیمای اندیمشک در چهار سال اخیر گفت: اقدامات گسترده‌ای در حوزه زیرساخت‌ها در شهرستان اندیمشک انجام و امروز غیرمنصف‌ترین فرد نیز با دیدن اندیمشک به این مسئله اذعان خواهد کرد.

وی، بندر خشک را از الزامات امروز پیش‌روی خوزستان دانست و گفت: بخش مطالعات بندر خشک انجام و مجدد نیز بحث مطالعات دیگری در این زمینه عنوان شده که استانداری خوزستان اعتبار مورد نیاز این طرح را با توجه به اهمیت آن در تامین غذا و توسعه استان خوزستان پرداخت می‌کند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه برخی از کشتی‌ها در بندر اصلی ۷۰ روز برای ترخیص کالا در انتظار هستند، اظهار کرد: با طرح توسعه بندر امام و بندر خشک روند ترخیص و بارگیری کشتی‌ها در بندر امام تسریع و بندر امام و منطقه رونق خواهد یافت و پدافند غیر عامل و برنامه‌ریزی بهتر در این زمینه امکان‌پذیر می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار