کد خبر: ۴۶۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
بوشهر - استاندار بوشهر خواستار بازگرداندن آب پساب فاضلاب بوشهر به چرخه آبیاری فضای سبز استان شد و گفت: فضای سبز استان بوشهر با استفاده از پساب فاضلاب توسعه یابد.

به گزارش آرانیوز؛ عبدالکریم گراوند صبح سه‌شنبه در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر اظهار داشت: بی توجهی به محیط زیست و محل زندگی پذیرفتنی نیست.

وی اضافه کرد: در صورتی که به موضوع فاضلاب و محیط زیست به خوبی توجه نکنیم، مشکلات زیادی را خواهیم داشت. زیبایی شهر بوشهر ساحل و دریا است و تا روزی که در بوشهر هستیم اجازه ساخت و ساز در محیط دریا را نخواهیم داد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: گاها نسبت به موضوع سلامت بی‌توجهی صورت می‌گیرد که عواقب نامناسبی را در پی دارد و آب و محیط زیست دچار آسیب جدی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در کنار طرح‌های مطالعاتی نیاز به گام‌های عملیاتی در حوزه‌های مختلف داریم، تصریح کرد: در زمینه پسماند باید کارهای مناسب و اقدامات عملی انجام شود و در زمینه ساماندهی پسماند اقدام شود.

گراوند بیان کرد: از سازمان پسماند انتظار کار داریم. در مقابل جامعه و مردم مسئول هستیم و باید وقت بگذاریم و پیگیری کنیم تا به نتیجه برسیم. درمان درد ما پیگیری است تا به نتیجه برسیم و نباید به نامه‌نگاری اکتفا کنیم.

وی یکی از دغدغه‌های اصلی در استان بوشهر را جلوگیری از آلوده‌شدن دریا دانست و ادامه داد: تکمیل طرح فاضلاب بافت قدیم بوشهر را به صورت ویژه دنبال کردیم و امیدواریم در همه نقاط بوشهر شاهد تکمیل این طرح باشیم.

استاندار بوشهر تاکید کرد: در چند نقطه استان بوشهر سایت‌هایی برای جمع‌آوری پسماند و بهره‌برداری از آن ایجاد شود و پسماند چند شهر در این نقاط تفکیک و مواد قابل استفاده جدا شوند.

وی با بیان اینکه اقدامات حوزه پسماند و تفکیک زباله نیازمند انجام کارهای فرهنگی است خاطرنشان کرد: باید در حوزه آموزش برای تفکیک پسماند اقدامات بیشتری صورت گیرد. سازمان پسماند نسبت به آموزش اقدام کند.

گراوند در زمینه فاضلاب شهرهای استان نیز اظهار داشت: در صورتی که بخواهیم فضای سبز مناسبی داشته باشیم باید پساب فاضلاب را در زمینه آبیاری فضای سبز به کار بگیریم. نباید از آب شرب در حوزه فضای سبز استفاده کنیم.

وی خواستار بازگرداندن آب پساب فاضلاب بوشهر به چرخه آبیاری فضای سبز استان شد و بیان کرد: در حوزه فاضلاب استان بوشهر باید اراده جمعی بین سازمان‌ها شکل بگیرد و استفاده مناسبی از پساب صورت گیرد.

استاندار بوشهر خواستار ایجاد پلاژ در شهرهای ساحلی استان بوشهر شد و گفت: مطالعه لازم برای شناسایی نقاط سالم ساحلی صورت گیرد. نیاز است که محل‌های مناسب برای شنا در استان فراهم شود.

وی تاکید کرد:‌ شهرداری باید نسبت به ساماندهی آبراه‌های سطح شهر اقدام کند. آبراه‌ها به محلی برای آلودگی تبدیل می‌شوند و شهرداری باید نسبت به ساماندهی آن اقدام کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار