کد خبر: ۴۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
ایلام - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام از اختصاص دستگاه تشخیصی ماموگرافی در بخش دولتی به ایلام خبر داد.

به گزارش آرانیوز، محمد کریمیان در جلسه هماهنگی ارائه خدمات سطح ۱ و ۲ سرطان سینه بانوان استان در دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: متاسفانه استان ایلام فاقد دستگاه ماموگرافی در بخش دولتی است که در این راستا در دیدارها و رایزنی‌هایی که با معاون محترم درمان وزارت داشته ایم،  قول مساعد مبنی بر اختصاص دستگاه تشخیصی ماموگرافی در بخش دولتی به استان ایلام اخذ شده است.

وی افزود: بیماران سرطانی به واسطه نوع بیماری و میزان هزینه‌کرد بالای دوره درمان نیازمند حمایت و توجه بیشتری هستند.

کریمیان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا با اقدامات و برنامه‌های متناسب با بیماران سرطانی خدمات دهی درمانی به این بیماران روند مطلوب‌تری را طی کند.

وی تصریح کرد: مبحث سرطان علاوه بر اهمیت آن برای بیماران و خانواده‌های آنان، یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه سلامت کشور و استان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان این مطلب که بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه مسئول تداوم نسل و تربیت فرزندان هستند،  تصریح کرد: توجه به سلامتی این قشر مهم  جامعه؛ جایگاهی ویژه در سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت بهداشت دارد.

کریمیان در ادامه سخنان خود به مطالبی همچون توجه ویژه به ارجاع بیماران سرطانی و ارائه خدمات مناسب و تاثیرگذار در حوزه سلامت آنان، تشکیل تیم هایی از پزشکان و متخصصان مربوط به انواع سرطان ها و ارائه خدمات هدفمندتر به این بیماران اشاره نمود و خواستار توجه جدی‌تر به سلامت قشر بانوان به ویژه بیماران سرطانی در استان شد.

کد خبر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار