کد خبر: ۴۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
کاشان - نماینده مردم کاشان در مجلس از انعقاد قرارداد خرید تضمینی برق نیروگاه خورشیدی تولید برق در کاشان خبر داد و گفت: نخستین نیروگاه خورشیدی تولید برق کاشان به بهره برداری می رسد.

به گزارش آرانیوز، سیدجواد ساداتی نژاد د ضمن اشاره به برنامه ریزی کشور برای اقتصاد بدون نفت اظهار داشت: کاشان شهر کربنات کلسیم است و امروزه یک تن کربنات کلسیم ۱۶ هزار تومان و یک کیلو کربنات کلسیم خوراکی وارداتی نیز ۵۰ هزار تومان است؛ این موضوع نشان دهنده ارزش افزوده بالای این محصول است و در مورد فولاد نیز همین موضوع صادق است که علاوه بر رشد اقتصادی مشکل بیکاری را نیز تا حد زیادی برطرف می کند.

وی ضمن اشاره به صدور بخشنامه ای در حمایت از فروش محصولات با ارزش افزوده بالا و عدم حمایت از خام فروشی افزود: این یک اقدام قابل تحسین است که صدور آن در رشد اقتصادی و رفع بیکاری نقش بسزایی دارد و باعث می شود جوانان به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار شوند.

استان اصفهان در ایجاد کسب و کارهای جدید ضعیف عمل می کند

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس ضمن اشاره به پیگیری های صورت گرفته در مورد قول های داده شده توسط وزیر ارتباطات به منطقه کاشان و آران و بیدگل ابراز داشت: متاسفانه کاشان و به طور کلی استان اصفهان در ایجاد کسب و کارهای جدید ضعیف عمل کرده است چراکه می توان با استفاده و بهره گیری از اینترنت کسب و کارهای بزرگی را راه اندازی کرد و فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز در این شغل ها مشغول به کار شوند.

وی ضمن اشاره به وجود پتانسیل نیروی خورشیدی در منطقه کاشان گفت: تلاش های زیادی در مورد بکارگیری صفحات خورشیدی در منطقه کاشان انجام شد اما با نوسانات نرخ ارز این موضوع تحت الشعاع قرار گرفت اما مصمم هستیم تا استفاده از صفحات خورشیدی در این منطقه محقق شود و بر همین اساس برای ایجاد یک نیروگاه خورشیدی زمینی در منطقه برزک کاشان تامین شده است.

افتتاح نیروگاه خورشیدی تولید برق در کاشان

ساداتی نژاد با بیان اینکه این نیروگاه با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری می رسد، افزود: قرارداد خرید تضمینی برق تولیدی این نیروگاه خورشیدی با شرکت توانیر به امضا رسیده است و خوشبختانه پنل های خورشیدی در گمرگ قرار داشته و سوله ای نیز برای نگهداری آن اجاره شده است و امیدواریم تا در نیمه دوم سال شاهد بهره برداری از نیروگاه تولید برق به واسطه پنل های خورشیدی در کاشان باشیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار