کد خبر: ۴۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
اصفهان - فرمانده انتظامی استان اصفهان از افزایش ۶۰۰ درصدی کشفیات مواد مخدر شیشه در استان اصفهان در چهارماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه خبر داد.

به گزارش آرانیوز، سردار مهدی معصوم بیگی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ومطبوعات استان اصفهان با بیان اینکه نقش رسانه ها در آرامش جامعه و احساس امنیت مردم بی نظیر است، اظهار داشت: گرچه تنها یک روز در سال به نام خبرنگاران تخصیص یافته است اما خبرنگاران همیشه وظایف خود را با حس مسئولیت و در نظر گرفتن مصلحت مردم و جامعه به انجام می رسانند که جای تقدیر دارد.

وی افزود: رضایت های مردمی که سرمایه اجتماعی نیروی انتظامی در شرایط خوبی در کشور و استان اصفهان قرار دارد و در ارزیابی های درون استانی، اعتماد مردم به نیروی انتظامی اصفهان رو به فزونی است.

رضایتمندی از دستگاه انتظامی استان اصفهان در صدر رضایت های مردمی است

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در نظرسنجی هایی که اخیرا توسط یکی از دستگاه های مسئول انجام شده است رضایتمندی از دستگاه انتظامی استان اصفهان در صدر رضایت های مردمی است، ابراز داشت: تردیدی نیست که نقش رسانه ها در این توفیق حائز اهمیت و بی بدیل است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به سالروز حمله شیمیایی آمریکا به ژاپن بیان داشت: در این روز در سال  ۱۹۴۵ میلادی، آمریکا بمب اتمی بر سر مردم بیگناه هیروشیما رها کرد و سه روز بعد بمب دوم را بر سر مردم ناکازاکی فرود آورد که مجموعه تلفات انسان های بیگناه در این کشتار تا بیش از ۲۰۰ هزار نفر ذکر شده است و بخش زیادی از آنها کودکان، پیرمردان و پیرزنان بودند.

نقش  آشکار آمریکا در تمام جنایات دنیا

سردار معصوم بیگی تصریح کرد: هر کجا جنایتی وجود دارد نقش سردمداران آمریکا اول است؛ چه کسی می پذیرد آمریکا با انجام چنین جنایت هایی دائم دم از حقوق بشر سر داده و آن را مستمسکی برای استعمار کشورها قرار دهد.

وی با بیان اینکه آمریکا در هشت سال جنگ تحمیلی به ایران نقش نخست را داشتند، گفت: آمریکا در کشتار مردم انقلابی در سال ۵۷، نا امنی های ایران و منطقه و در راه اندازی جنگ در افغانستان ،سوریه و دیگر کشورها همواره نقش محوری داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با زیاده خواهی های آمریکا همیشه برخورد داشته است و در ادامه نیز این روند ادامه خواهد یافت.

برخورد با ۴۰ باند سرقت در ۴ ماهه نخست سال جاری

وی در ادامه به فعالیت های پلیس اصفهان در چهارماهه نخست سال جاری اشاره کرد و ابراز داشت: در سال جاری با ۴۰ باند سرقت برخورد شده است و در این زمینه برخورد باندهای سرقت از منازل رتبه یک، کابل برق رتبه دوم و برخورد با باندهای داخل خودرو رتبه سوم را داشته است.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه میزان دستگیر شدگان در این حوزه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد افزایش دارد، گفت: این آمار نشان می دهد  نیروی انتظامی مستمرا با سارقان و مخلان آرامش مردم برخورد می کند.

وی اضافه کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری مجموعا ۱۵ درصد افزایش کشف اموال مردم نسبت به سال گذشته اتفاق افتاده است بدین معنا که ۱۵ درصد کشفیات نیروی انتظامی استان اصفهان نسبت به سرقت افزایش یافته است.

تشکیل بیش از پرونده قاچاق کالا و دستگیری ۹۵۰ قاچاقی

فرمانده انتظامی استان اصفهان ابراز داشت: در حوزه قاچاق کالا و ارز بیش از ۸۰۰ پرونده قاچاق کالا تشکیل و ۹۵۰ قاچاقی کالا توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه توقیف وسیله نقلیه قاچاقچیان با افزایش ۲۲ درصدی روبرو بوده است، گفت: درباره قاچاق سوخت رشد کشفیات پلیس اصفهان پنج برابر بوده است یعنی نیروی انتظامی مقابله با قاچاق را از مرکز کشور تا مرکز و از مرز تا مرکز کشور دنبال می کند.

معصوم بیگی اظهار داشت: در حوزه احتکار و قاچاق کالا ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه بیش از ۴۴۸ میلیارد ریال در چهار ماهه گذشته بوده است.

وی اضافه کرد: در زمینه مقابله با احتکار و قاچاق کالا، کنترل انبارهای استان به شکل جدی دنبال شده است و عمده انبارهای نگهداری کالا نظارت لازم در آنها از سوی نیروی انتظامی استان اصفهان و دستگاه‌های مربوطه وجود دارد .

۲۰۷ مرحله کنترل محورهای مواصلاتی به منظور مقابله با قاچاقچیان

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در ۲۰۷ مرحله کنترل محورهای مواصلاتی به منظور مقابله با قاچاقچیان در سطح استان انجام شده است، ابراز داشت: در بحث مقابله با جرائم اقتصادی کشفیات و برخورد در این حوزه بیش از ۳۱ درصد افزایش داشته است که مبین عزم جدی نیروی انتظامی در مقابله با جرائم اقتصادی است.

وی از انهدام ۱۴ باندهای جعل و کلاهبرداری شناسایی و در سطح استان اصفهان خبر داد.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه در حوزه راهنمایی و رانندگی دو اتفاق مبارک در سال جاری رخ داد، ابراز داشت: ما بحث مقابله با قانون گریزی را تقویت کردیم و پلیس کنترل نامحسوس در شهرها و مبادی شهر فعال شدند به نوعی که تیم های نامحسوس به شکل شبانه روزی در حال کنترل بی قانونی در امر راهنمایی و رانندگی یعنی سرعت و سبقت غیرمجاز، دور زدن بیجا و رفتار خلاف مقررات و قانون و پرمخاطره هستند.

وی تاکید کرد:  از زمانی که پلیس کنترل نامحسوس عملیاتی شده است تاثیرات خوبی در  شهر داشته است و رفتار غیرقانونی و تخلفات رانندگان علاوه بر اینکه به شکل نامحسوس کنترل می شود.

ایجاد ترافیک در شهر توسط خودروهای متخلف به شکل نامحسوس در کنترل پلیس است

فرمانده انتظامی استان اصفهان ابراز داشت: ایجاد ترافیک در شهر توسط خودروهای متخلف به شکل نامحسوس در کنترل پلیس است و جریمه خودروهایی که در مکانهایی ممنوع  یا  به شکل دوبله توقف دارند به شکل مکانیزه کنترل شود که این امر به روان سازی ترافیک کمک خواهد کرد.

وی تاکید کرد: برخورد با دور دور، شیشه دودی، آلودگی صوتی، سگ گردانی و غیره با انجام  طرح ظفر ۵ از اردیبهشت ماه در اصفهان آغاز و ادامه دارد و دو هزار و۱۴۱ خودرو توقیف شدند.

بر اثر آمار پزشکی قانونی استانی ۱۳ درصد تصادفات کاهش داشته است

سردار معصوم بیگی بیان داشت: در حوزه درون شهری بر اثر آمار پزشکی قانونی استانی ۱۳ درصد تصادفات کاهش داشته است و سهم عابران پیاده در تصادفات ۳۸ درصد، موتورسیکلت سواران ۴۱ درصد و سایر وسایل نقلیه ۱۹ درصد  بوده است.

وی اضافه کرد: در حوزه مربوط به جاده حدود ۱۱ درصد در جاده های استان با کاهش تصادف مواجه هستیم اما آمار فوتی ها افزایش داشته است بدین معنا که شدت تصادف بالا بوده است، بر این اساس شاهد افزایش ۱۰ درصدی جان باختگان تصادفات بودیم.

۹ هزار خودرو در جاده های استان اصفهان متوقف شدند

فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری حدود ۹ هزار خودرو در جاده های استان اصفهان متوقف و به دلیل عدم رعایت قانون به پارکینگ منتقل شده است.

وی با اشاره به دلیل اصلی تصادفات در جاده های استان اصفهان اظهار داشت: در این زمینه  ۴۳ درصد عدم توجه به جلو و حفظ هوشیاری کامل، ۱۸ درصد عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه ناشی از سرعت، هشت درصد  عدم رعایت حق تقدم، پنج درصد تغییر مسیر ناگهانی  بوده است.

کشف ۱۵ تن مواد مخدر در سال جاری

سردار معصوم بیگی با اشاره به اینکه در سال جاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر ۱۵ تن کشفیات مواد مخدر داشتیم که نسبت به زمان مشابه ۱۷ درصد افزایش داشته است، گفت:  از والدین و دلسوزان خانواده ها تقاضا داریم بیشتر مراقب فرزندان خود باشند چراکه اگر فرزند شما یک بار این مواد را تجربه کرد برای دفعات بعدی کاملا در دام مواد مخدر گرفتارمی شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ درصد افزایش مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه وجود دارد، تاکید کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری با ۵۰ باند مواد مخدر برخورد شده است و ۲۷ درصد افزایش دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر را داشتیم.

افزایش ۳۶ درصدی  برخورد با حمل کنندگان مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در حوزه برخورد با قاچاقچیان شاهد افزایش ۳۶ درصدی حمل کنندگان مواد مخدر، ۳۹ درصد توزیع کنندگان و ۱۶ درصد با فروشندگان خرد مواد مخدر را شاهد بودیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار