کد خبر: ۴۶۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
بجنورد- معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برخورد سلیقه‌ای با جوانان و دانشجویان به هنگام انتخابات در بحث سخنرانی قابل قبول نیست.

به گزارش آرانیور،غلامرضا غفاری پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی مؤسسات آموزش عالی منطقه ۹ کشور که در دانشگاه بجنورد برگزار شد در جمع خبرنگاران خراسان شمالی، اظهار کرد: شرایط حساس حاکم بر کشور و منطقه، مشارکت دانشجویان را در بحث انتخابات حساس کرده از این رو مسئولان فرهنگی از برخوردهای سلیقه‌ای جلوگیری به عمل آورند.

غفاری افزود: بر اساس قانون تمام افرادی که اجازه صحبت در جامعه را دارند می‌توانند در دانشگاه‌ها نیز به سوالات دانشجویان پاسخ دهند، بنابراین می‌طلبد در چارچوب قانون برخی دیدگاه‌های سلیقه‌ای و سخت گیرانه تغییر پیدا کند.‌

وی در ادامه به رشد ۱۲ درصدی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: مشارکت دانشجویان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی قابل توقف نیست بلکه شاهد افزایش همکاری در بین کانون‌ها و انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها هستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه در مورد بازنگری آیین نامه فعالیت‌های کانون‌های موسیقی در دانشگاه بیان کرد: هدف از تغییر این آیین نامه ترویج موسیقی‌های فاخر در دانشگاه‌ها است به ویژه برای استان‌هایی که از موسیقی بومی برخوردار هستند.

غفاری اظهار کرد: موسیقی مقامی خراسان شمالی ظرفیتی قابل توجه برای بهره‌مندی دانشگاه‌های استان است.

وی در ادامه به بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: توجه ویژه به اعتبار فرهنگی دانشگاه‌ها سبب ایده پردازی و ایجاد اقدامات بزرگ در این حوزه می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: چنانچه اعتبار جداگانه‌ای به منظور فعالیت‌های فرهنگی به دانشگاه‌ها اختصاص داده شود قطعاً فعالیت‌ها رشد خوبی پیدا می‌کنند.

غفاری همچنین در مورد اردوهای جهادی گفت: استقبال دانشجویان از اردوهای جهادی هر ساله نسبت به سال قبل افزایش پیدا می‌کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار