کد خبر: ۴۶۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
شهرکرد- مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش آرانیوز، فرحناز قائدامینی ظهر سه شنبه در نشست شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش و مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های و مناطق استان، اظهار داشت: هشت درصد از جمعیت عشایری کشور در استان زندگی می‌کنند.

وی افزود: ۱۳۷ معلم و ۶۰۰ دانش‌آموز شهید از آموزش و پرورش استان تقدیم انقلاب شده است.

قائدامینی با اشاره به وجود ۱۲۱ هزار و ۴۹۸ دانش‌آموز مقطع ابتدایی در استان، ادامه داد: این تعداد ۶۰ درصد از جمعیت دانش‌آموزان استان را تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: استان چهارمحال و بختیاری در مقطع پیش دبستانی دارای ۸۹۹ آموزشگاه، یک هزار و ۳۰ مدرسه ابتدایی با ۱۰۱ هزار و ۶۷۶ دانش‌آموز است.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری نیز یک هزار و ۲۴۶ دانش‌آموز دارد.

قائدامینی بیان کرد: ۲۶۵ مدرسه زیر ۲۰ نفر دانش‌آموز و ۱۵ مدرسه جمعیت کمتر از ۱۰ دانش‌آموز دارد که مدیریت این مدارس با مشکلاتی همراه است و برخی از این مدارس در مناطق صعب‌العبوری مانند کوهرنگ و اردل واقع هستند.

۷۰۰ معلم در استان چهارمحال و بختیاری بازنشسته می‌شود

وی اظهار داشت: هر تحولی در جامعه وابسته به آموزش و پرورش است و مدرسه قلب تپنده اجتماع است که معلم کارگزار آن است و هر تحولی در حقیقت وابسته به این کارگزار است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در نیروی انسانی کمبود ظاهری و باطنی داریم اما کمبود واقعی بسیار است که می‌طلبد توجه ویژه‌ای به این مهم شود.

قائدامینی اجرایی شدن سند تحول بنیادین برای نخستین بار در استان، برنامه شفافیت عملکرد مدارس، توانمندی نیروی انسانی و افزایش پوشش تحصیلی ابتدایی و رساندن به ۹۹.۱۲ درصد را برخی از برنامه‌های اجرایی در آموزش و پرورش استان برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیان کرد: امسال ۷۰۰ معلم در استان بازنشسته می‌شود و در مقابل ۱۰۰ معلم به بدنه آموزش و پرورش جذب خواهد شد و این در حالی است که تعداد دانش‌آموزان اضافه خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار