کد خبر: ۴۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
اردبیل – رئیس دادگستری استان اردبیل ازاشتغال نزدیک به دو هزار و ۳۰۰ زندانی در این استان خبر داد.

به گزارش آرانیوز، ناصر عتباتی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد دادگستری استان طی سال‌های اخیر افزود: ۵۰ درصد این تعداد دارای شغل مستقیم هستند.

وی با بیان اینکه ایجاد فرصت‌های اقتصادی برای حمایت از زندانیان در اولویت دستگاه قضائی و سازمان زندان‌های استان قرار دارد، ادامه داد: در راستای توانمندسازی این سازمان و تحقق اولویت دادگستری استان اردبیل از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

رئیس دادگستری استان یادآور شد: تلاش و رویکرد دستگاه قضائی استان اردبیل طی سال‌های اخیر این بوده که این نهاد به پناهگاه و مامنی برای جامعه تبدیل شود که بی شک با برنامه‌های اجرایی و نتایج حاصله به این مهم دست یافته‌ایم.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ حکم بلاتکلیفی در مراجع قضائی استان نداریم، بیان داشت: در سال ۹۳ تمام احکام بلاتکلیف را تعیین تکلیف کردیم احکامی که حتی ۱۲ سال بلاتکلیف مانده بود.

عتباتی با بیان اینکه امروز تمام شعب دادسراهای استان تخصصی شده است، عنوان کرد: اولین شعبه رسیدگی به جرایم محیط زیست در کشور در این استان تشکیل و فعال شد که با توجه به عملکرد مثبت هم اکنون در تمام دادگستری‌های کشور این شعبه تخصصی ایجاد شده است.

وی ثبت پرونده‌های موجود بین مراکز انتظامی و دادگاه‌ها، بازنگری آرا پرونده‌ها، حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنها، نظارت به ارائه مجوز معادن، حقوق شهروندی و… را از دیگر عملکرد دستگاه قضائی استان طی چند سال گذشته عنوان کرد.

رئیس دادگستری استان در عین حال استان اردبیل را به لحاظ قتل، نزاع دسته جمعی، سرقت مسلحانه و… جزو استان‌های امن کشور برشمرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار