کد خبر: ۴۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
ارومیه – مدیرکل فنی و حرفه ای آذربایجان غربی گفت: متاسفانه جامعه ما با فقر مهارتی روبرو است به طوریکه بیش از ۷۰ درصد بیکاران فاقد مهارت هستند.

به گزارش آرانیوز، محسن مددی با اظهار تأسف از روند افزایش بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی اضافه کرد: اهداف اصلی این مجموعه اقتصاد مقاومتی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و مهارت آموزی بوده که اشتغال زایی، اشتغال پذیری، کاهش بیکاری و تولید در دستور کار قرار گرفته است.

وی از ارائه بیش از ۶۴۰۰ نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سه ماهه نخست سال جاری در مؤسسات کارآموزی و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد برای کارجویان و کارآموزان علاقمند به مهارت آموزی خبر داد.

مددی افزود: این اداره کل در سه ماهه نخست سال جاری با برگزاری ۱۹۹ دوره آموزشی، برای شش هزار ۴۲۵ نفر، یک میلیون و ۷۵ هزار و ۲۸۳ نفر ساعت در بخش خصوصی مؤسسات کارآموزی و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد آموزش‌های مهارتی ارائه داده است.

وی با اشاره به فعالیت ۳۴۷ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در سطح استان، گفت: از این تعداد ۲۲۴ آموزشگاه مختص خواهران، ۳۵ آموزشگاه مختص برادران و ۸۸ آموزشگاه به صورت دو منظوره، آموزش‌های مهارتی را ارائه می‌دهند.

مددی افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی برای تقویت بخش خصوصی آمادگی دارد تا در صورت توانمندی بخش خصوصی، بخش‌هایی از فعالیت‌های خود را بر اساس شیوه نامه‌های مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد واگذار نماید.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه ۷۱ درصد میانگین سنی مهارت آموزان بین ۱۵ تا ۳۵ سال است اضافه کرد: ماهانه ۲۸۰ آزمون مهارت فنی و حرفه‌ای در ۴۲ رشته مهارتی در سطح استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

مددی گفت: سال گذشته ۶۵ هزار نفر شامل جوانان جویای کار، شاغلان واحدهای صنعتی، مدیران و اعضای شرکت‌های تعاونی، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، قالیبافان، روستاییان، خانواده‌های زندانیان، سربازان وظیفه و معتادان به مواد مخدر مراکز بهزیستی آموزش‌های مهارتی دیده اند که ۴۰ هزار نفر آن موفق به دریافت گواهی شده اند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار