کد خبر: ۴۶۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
این روز‌ها افسارگسیختگی بازار و گرانی اجناس و رها شدن اقتصاد، دمار از روزگار مردم درآورده است؛ جالب آنکه تمام بدنه حاکمیت نیز منتقد وضعیت کنونی هستند؛ از صدر تا ذیل مسئولان نظام، از رئیس جمهور و سایر رؤسای قوای دیگر گرفته تا مأمور شهرداری و کارمند معمولی دولتی.

به گزارش آرانیوز(حوزه تهران) اما نکته اینجاست که کسی برای کنترل قیمت‌ها در بازار هیچ حرکتی نمی کند. با اینکه این روز‌ها قیمت ارز به شدت رو به کاهش است، اثری از کاهش قیمت‌ها دیده نمی‌شود و حتی در برخی موارد، افزایش‌هایی نیز وجود داشته و گویی بازار واکنش معکوس به اوضاع نشان داده است!

برخی‌ بر این باورند که دلیل این وضعیت، نبود کالا در بازار و ممنوعیت واردات به کشور است و برخی نیز همچنان اعتقاد دارند که تحریم‌ها عامل اصلی تورم است؛ اما در این میان، عده‌ای همه چیز را رها کرده و منتظر معجزه هستند تا اوضاع درست شود، حال آنکه فشار همه این گرانی‌ها و تورم بر دوش مردم است. آنان وقتی شب سر بر بالین می‌گذارند، می‌دانند، فردا کالایی را که امروز با یک نرخ خریده اند، فردا باید پول بیشتری در ازای آن بپردازند و خلاصه آنکه همه اینها باعث شده تا طاقت مردم طاق شود.

محمدرضا بادامچی در گفت‌وگو با تابناک در این باره اظهار داشت: ‌ای کاش حاکمیت وضعیت زندگی مردم را بیشتر درک می‌کرد. الان وضع مردم بسیار نامطلوب است، به ویژه افرادی که مزدبگیر هستند. بسیاری از کارگران شغل خود را از دست داده و بسیاری حقوق دریافت نمی‌کنند و کسانی هم که حقوق‌بگیرند، با افزایش اندک حقوق‌ها مواجه هستند.

این نماینده مجلس گفت: بسیاری از واحد‌های تولیدی تعطیل شده اند و یا با ظرفیت پایین کار می‌کنند، البته دولت مصوب کرده که به واحد‌های کوچک تولیدی در چهارچوب نقدینگی کمک‌هایی داشته باشد، ولی هنوز نسبت به معیشت عمومی جامعه رسیدگی خاصی نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه امسال حقوق‌ها نسبت به تورم کاهش کمی داشته و متأسفانه برخی از مؤسسات نیز حاضر به افزایش همین میزان اندک هم نشدند گفت: در شرایط بحرانی و زمانی که وضعیت این گونه می‌شود، طبیعی است که برخی مصوبات کامل اجرا نشود، به ویژه آنکه دولت هم در تنگناست. با این حال، انتظار ما از حاکمیت این است که بیش از این‌ها به فکر رفاه مردم باشد.

وی افزود: ایران یک ملت فرهیخته و ۸۰ میلیونی دارد که بیشتر ساکنان آن نیز شهرنشین و به عبارت دیگر مصرف کننده هستند. به همین دلیل، نیاز است تا حمایت بیشتری از مردم و به ویژه قشرهای ضعیف بشود.

وی در ادامه یادآور شد: متأسفانه در مجلس کاری از دستمان برنمی‌آید. مجموعه حاکمیت باید برای مردم اقدام لازم انجام دهد. نهایت زور مجلس برای کمک به مردم این بود که افزایش‌ها را در قانون اعمال کند، و ما این کار را انجام دادیم. از این جا به بعد دست دولت است تا این کار را درست انجام دهد و ما از مجلس نیز این موضوع را نظارت خواهیم کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به یارانه‌ها نیز گفت: حذف دهک‌های بالای درآمدی، یکی از راهکار‌هایی است که از نظر مالی می‌تواند به دولت کمک کند و مجلس نیز این را پیگیری می‌کند، اما به غیر از این موارد، ما دیگر کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.

این نماینده گفت: واقعیت این است که مشکل کشور ما اقتصادی نیست و ما نمی‌توانیم مشکلی را که اقتصادی نیست، با راهکار اقتصادی درست کنیم. مشکل امروز کشور ما سیاسی است و تا زمانی که مشکلات ما از طریق سیاسی حل نشود، نمی‌توان مشکلات اقتصادی را حل کرد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار