کد خبر: ۴۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
این روزها در حالی استان زنجان آماده برگزاری انتخابات مجلس می‌شودکه بستر فضای مجازی به محل مناسب تبلیغات انتخاباتی و بیان وعده‌ها تبدیل شده، وعده‌هایی که هیچ تضمینی برای اجرا ندارند.

به گزارش آرانیوز، این روزها در مدت باقی مانده به انتخابات مجلس نهم، جلسات محفلی و داخل حزبی برای ورود پنج نماینده از استان یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفری زنجان به مجلس برگزار می‌شود. از نمایندگان فعلی گرفته تا برخی نمایندگان ادوار همه و همه وارد صحنه شده‌اند تا شانس و مقبولیت خود را دوباره امتحان کنند.

احزاب سیاسی یا بهتر بگوییم احزاب انتخاباتی این روزها آرام آرام از خواب سیاست زدگی بلند می‌شوند و با برگزاری نشست‌های سیاسی به دنبال ابراز وجود هستند، احزابی که اگر واقعاً فعالیتشان تعریف حزبی داشته باشد می‌توانند نقش مهمی در توسعه جامعه در بخش‌های مختلف بخصوص در حوزه ارتقای سواد سیاسی جامعه داشته باشند.

چهره‌های هزار فامیل تا داوطلبان هزار چهره هم از این قافله عقب نمانده در تلاش هستند وارد صحنه شوند تا شاید بتوانند مسافر بهارستان شوند.

برخی اصلاح طلبان و حامیان سابق دولت که نتوانستند در روند سهم خواهی از دولت موفق عمل کنند امروز منتقد دولت شده‌اند و با این حربه در تلاش برای کسب رأی هستند. مدافعان دیروز و مخالفان امروز دولت از هر ابزاری برای انتقاد از عملکرد دولت استفاده می‌کنند. به نوعی که حتی مخالفان سیاسی و منتقدان واقعی دولت، از این حجم انتقادات توسط منتقدان تغییر چهره داده، تعجب می‌کنند.

برخی نمایندگان استان زنجان که از سال گذشته تلاش کرده‌اند در چینش‌های مدیریتی نفرات خود را در ترکیب قرار بدهند این روزها تحرکاتشان را بیشتر کرده‌اند، برخی از فرمانداران که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و سایر انتخابات، عملکردشان حاشیه داشت دوباره وارد عرصه شده‌اند.

زنجانی‌ها فراموش نمی‌کنند کاندیدایی که پای ثابت مجلس بود و اتوبوس‌هایی که در شب انتخابات از تهران و شهرهای دیگر برای رأی به یک کاندیدای خاص به سمت غرب استان زنجان سفر کردند تا مشارکت حداکثری به کام فلان کاندیدا رقم بخورد.

تداوم دروغی به نام حامیان مردمی در تبلیغات انتخاباتی

عده‌ای مدعی هستند که از هم اکنون سبد رأی آنها تکمیل شده است و به دنبال خودنمایی و کسب محبوبیت‌های مجازی هستند و با توهم محبوبیت در رؤیای رسیدن به صندلی‌های بهارستان هستند. رفتارهایی که با عوام فریبی و موج سواری بر احساسات پاک مردم، بارها تکرار شده است.

داوطلبان وعده می‌دهند، وعده‌هایی که در همه انتخابات گذشته تکرار شده و تا امروز حتی درصد کمی از آنها هم محقق نشده است

وعده‌هایی که در همه انتخابات گذشته تکرار شده و تا امروز حتی درصد کمی از آنها هم محقق نشده است، وعده‌هایی که از همان اول پوشالی بودنشان معلوم است ولی آنچنان با موج سواری لباس واقعیت به آن پوشانده می‌شود که باورپذیر می‌شوند.

تنها کافی است به حجم وعده‌های داده شده در ادوار گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی توجه شود، قول‌هایی که تنها تا روز انتخابات تاریخ مصرف داشت و برخی نمایندگان با تکیه به صندلی مجلس دچار فراموشی مصلحتی شدند.

 

هر چند مسئولان استان بارها نسبت به تبلیغات پیش از موعد هشدار دادند ولی برخی از کسانی که خود را آماده ورود به صحنه انتخابات مجلس می‌کنند با برگزاری جلسات محفلی و تبلیغات در فضای مجازی در تلاش هستند از زمان بهترین استفاده را بکنند.

با هر نوع تبلیغات پیش از موعد برخورد می‌شود

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه با هر نوع تبلیغات پیش از موعد برخورد می‌شود از رصد دقیق فضای انتخاباتی استان زنجان خبر داده و می‌گوید: جلساتی با هیئت نظارت استان زنجان صورت گرفته و با این مجموعه هماهنگ هستیم و در روزهای آینده منتهی به انتخابات این هماهنگی‌ها تقویت خواهد شد.

فتح الله حقیقی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ما با هیئت نظارت صحبت کردیم و هماهنگی کاملی وجود دارد، ادامه می‌دهد: هر کس وظیفه خود را انجام خواهد داد و فایل‌هایی را برای افرادی که احتمالاً کاندیدا هستند ایجاد کردیم و فعالیت‌های آنها به شدت رصد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات روند و مکانیزم خاص خود را دارد و طبق جدول زمانبندی فعالیت‌های انتخاباتی باید انجام شود، می‌افزاید: روند انتخابات باید به صورت دقیق و مرحله به مرحله اجرا شود.

حقیقی با اشاره به اینکه روند انتخابات ۱۱ مرحله دارد که در زمان خود اجرا خواهد شد، تاکید می‌کند: به کسانی که از راه تخلف می‌خواهند در انتخابات پیروز شوند اجازه داده نخواهد شد و اجازه نخواهیم داد هیچکس زیاده خواهی بیشتر از قانون داشته باشد.

نظارت جدی بر عملکرد برخی مسئولان منتصب داریم

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان نیز گفت: نظارت جدی بر عملکرد برخی مسئولان منتصب را آغاز کرده‌ایم.

حسین میرزاپور در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری جلسه هماهنگی و همدلی با استانداری خبر داد و افزود: در این جلسات نیز تاکید کردیم که به هیچ وجه نباید اتفاقات گذشته تکرار شود؛ چرا که این اتفاقات در شأن استان نبود که این همه احکام قضائی برای برخی مسئولان صادر کنیم ولی به جهت تحقق برگزاری سالم انتخابات و حضور حداکثری مردم و نیز دفاع از رأی که حق‌الناس است، مماشات نخواهیم کرد.

میرزاپور با بیان اینکه متأسفانه در برخی از شهرستان‌ها، سمت و سوی انتصابات به سمت بعضی از افراد تأثیرگذار است که تذکرات لازم در این خصوص داده شده است، ادامه داد: با همه مسئولانی که منتصب بوده و در ستاد انتخاب هستند و با حمایت اشخاصی به روی صحنه آمده‌اند، قطعاً برخورد جدی خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد به خاطر چهار روز پست، نظام را زیر سوال ببرند.

وی با یادآوری اینکه نظارت جدی بر عملکرد برخی مسئولانی که منتصب هستند را شروع کرده‌ایم، ادامه داد: صندوق رأی ناموس نظام است و داوطلب به اعتماد مجریان و ناظران وارد این صحنه می‌شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان گفت: داوطلبانی که به هر دلیلی خود را در مراسم مختلف مطرح می‌کنند و هزینه‌های زیادی را برای این منظور صرف می‌کنند باید پاسخ‌گوی چنین حرکات و اهدافی که در پیش گرفته‌اند، باشند.

میرزاپور گفت: انتظار داریم کسانی که وضعیت خاصی داشته و مسائلی دارند که مغایر با مواد قانونی است، وارد انتخابات نشوند و اگر شدند فضای انتخابات استان را به هم نریزند و به خاطر داشته باشند که نباید به شعور مردم با مهمانی دادن‌ها توهین کنند، چون مردم آگاه شده‌اند.

تمامی تحرکات، رفت و آمدها و اظهار نظرهای مدیران رصد می‌شود

همچنین فرماندار شهرستان زنجان آرای مردم در انتخابات را حق‌الناس خوانده و می‌گوید: مجموعه فرمانداری با تمام ظرفیت‌های قانونی آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات را فراهم نموده و به کاندیداهای احتمالی و طرفداران آنها هشدار داد با سو استفاده کنندگان از امکانات دولتی و همچنین تبلیغات زودهنگام برخورد قانونی خواهد شد.

رضا عسگری اوایل سالجاری در جمع اعضای ستاد انتخابات شهرستان زنجان، گفت: انتخابات سال‌های گذشته آسیب شناسی شود و با رصد کمبودها و نواقص، تمامی ظرفیت‌های مجموعه فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد امور انتخابات به کار گرفته شود.

وی از دست اندرکاران برگزاری انتخابات خواست قانون را سرلوحه اقدامات خود قرار داده و اجازه سو استفاده از امکانات دولتی در تبلیغات را به احدی ندهند.

عسگری با اشاره به اینکه تمامی تحرکات، رفت و آمدها و اظهار نظرهای مدیران رصد می‌شود، متذکر شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی در اظهار نظرهای خود در خصوص انتخابات جانب احتیاط را رعایت کنند تا شائبه طرفداری از کاندیداهای احتمالی پیش نیاید.

زنجانی‌ها دیگر نمی‌خواهند تجربه انتخابات دوره‌های گذشته و وعده‌های دروغ و اغوا کننده تکرار شود، به اندازه کافی با احساسات و حسن نیت مردم زنجان توسط برخی کاندیداها بازی شده، افرادی که برای یک رأی اعتماد و اعتقادات مردم را خدشه دارد کردند و بعد از ورود به مجلس موکلینشان را فراموش کردند و به دنبال تأمین منافع شخصی و فامیلی بودند دیگر در بین مردم جایگاهی ندارند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار