کد خبر: ۴۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷

 اصغر احمدی، معاون هماهنگی امور استان‌های دفتر ریاست جمهوری ، با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان خراسان شمالی، اظهار کرد: حجت‌الاسلام روحانی امروز (یکشنبه ۲۳تیر) به همراه تعدادی از اعضای کابینه به خراسان شمالی سفر می‌کند.

معاون هماهنگی امور استان‌های دفتر ریاست جمهوری با بیان اینکه این سفر یک روزه خواهد بود، افزود: حجت الاسلام روحانی بعد از استقبال مقامات محلی به سمت شیروان حرکت و با مردم این شهرستان دیدار می‌کند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور بعد از دیدار مردمی به سمت نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان شیروان می‌رود و یکی از فازهای این نیروگاه با حضور وی وارد مدار می‌شود و بعدازظهر روز یکشنبه در جلسه شورای اداری و توسعه استان شرکت کرده و پروژه‌های آماده شده توسط وزرا و معاونان رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود.

احمدی با بیان اینکه تعدادی تفاهم‌نامه بین استانداری خراسان شمالی با بانک‌ها با حضور رئیس جمهور به امضا خواهد رسید، تصریح کرد: نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه تصمیمات این سفر را اعلام می‌کند و تعدادی از وزرا و معاونان رئیس جمهور برای افتتاح پروژه‌ها به شهرستان‌ها اعزام می‌شوند.

معاون هماهنگی امور استان‌های دفتر ریاست جمهوری، گفت: وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح بخشی از بزرگراه بجنورد به گرگان، وزیر بهداشت افتتاح پروژه‌های بهداشت و درمان و وزرای دیگر برای افتتاح پروژه‌های مربوطه در شهرستان استان خراسان شمالی حضور پیدا می‌کنند.

دولت بیش از۴۵۰میلیارد تومان در خراسان شمالی سرمایه گذاری کرده است

 رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: دولت طی ۶ سال گذشته بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان در خراسان شمالی سرمایه گذاری کرده است.

 محمود واعظی اظهار کرد: خراسان شمالی به عنوان یکی از استان‌های جدید التأسیس از اهمیت بسیار بالایی برای دولت برخوردار است که باید به سرعت و با سرمایه‌گذاری مناسب توسعه یافته و زیرساخت‌های آن آماده شود تا همپای دیگر استان‌ها از امکانات لازم برای توسعه و پیشرفت برخوردار شود.

واعظی توسعه و پیشرفت خراسان شمالی را برای دولت بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: در چارچوب همین سیاست، طی ۶ سال گذشته سالانه بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان از سوی دولت در این استان سرمایه‌گذاری شده که نزدیک به سه برابر میزان سرمایه‌گذاری در دولت‌های قبل است.

وی افزود: دومین سفر استانی رئیس جمهور به خراسان شمالی فردا انجام خواهد شد، از چند ماه قبل برنامه‌ریزی‌های مختلفی از سوی دولت، وزیران ذیربط و مدیران استان برای این منظور انجام شده و استاندار خراسان شمالی نیز با انگیزه بالا برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده تا علاوه بر فعالیت‌های جاری، فعالیت‌های مرتبط با این سفر در راستای توسعه و پیشرفت استان در دستور کار قرار گیرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور بیان کرد: سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی بسیار فشرده خواهد بود، در این سفر رئیس جمهور با مردم استان در شهر شیروان دیدار خواهد کرد و همچنین پروژه‌های مختلفی به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس توسط وزرا و معاونان رئیس جمهور در شهرهای مختلف استان افتتاح می‌شود.

 

۵ پروژه آبرسانی روستایی خراسان شمالی عملیاتی می شود

 سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی از افتتاح پنج پروژه آبرسانی به روستاهای این استان همزمان با سفر رییس جمهور خبر داد.

رمضانعلی حسن زاده  اظهار کرد: پروژه های آبرسانی به روستاها با ۱۵۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه عملیاتی شده که ۲۳ هزار و ۱۵۳ نفر از آن بهره مند می شوند.

حسن زاده تصریح کرد: پروژه‌های قابل افتتاح آبرسانی مربوط به ۳۳ روستای شهرستان‌های شیروان، بجنورد، مانه و سملقان، فاروج و راز و جرگلان است.

وی افزود: در مجموع برای این پنج پروژه ۱۷ باب مخزن، یک هزار و ۸۷۰ متر مکعب مخزن ذخیره آب، ۴۰ باب حوضچه، ۶۵ هزار و ۵۱۵ کیلومتر خط انتقال لوله گذاری شده و پنج کیلومتر لوله گذاری شبکه انجام شده است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی با اشاره به پروژه آبرسانی روستای حلوا چشمه در شهرستان شیروان گفت: آبرسانی به روستای حلوا چشمه از مجتمع زیدر سرانی انجام می شود که برای این پروژه مخزن ذخیره آب ۱۵۰ متر مکعبی اجرا شده است.

حسن زاده اضافه کرد: همچنین برای پروژه حلوا چشمه، ۸۰ مترمکعب حصار کشی، یک کیلومتر شبکه توزیع، پنج باب حوضچه شیر آلات و ۷.۲ کیلومتر خط انتقال با صرف ۱۰ میلیون ریال اعتبار انجام شده است.

وی همچنین به پروژه آبرسانی روستای پیربز در شهرستان بجنورد اشاره کرد و گفت: برای این پروژه ۲۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره آب، چهار کیلومتر شبکه توزیع، ۶ کیلومتر خط انتقال، ۱۲ باب حوضچه و همچنین یک حلقه چاه حفر و ۱۰۰ متر برق رسانی، ۵۵ کیلومتر راه دسترسی با اعتبار ۱۲ هزار میلیون ریال اجرا شده است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی با بیان اینکه آبرسانی به روستای گزکوه در شهرستان فاروج در سفر رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار می گیرد، اظهار کرد: برای این پروژه، یک حلقه چاه ۸۲ متری حفر و تجهیز شده است.

حسن زاده بیان کرد: آبرسانی به پاسگاه های مرزی حصارچه و داشلی قلعه در شهرستان راز و جرگلان دیگر پروژه قابل افتتاح در سفر هیئت دولت به خراسان شمالی است که برای این پروژه ۱۴ کیلومتر خط انتقال، چهار باب مخزن پمپاژ به حجم ۶۰ مترمکعب، چهار باب حصار کشی به متراژ ۳۲۰ متر، چهار باب اتاقک کلر زنی، ۲۳ باب حوضچه شیرآلات و ۶ کیلومتر راه دسترسی ایجاد شده است.

وی کلنگ زنی پروژه تصفیه خانه آب روستای کهنه جلگه در شهرستان مانه و سملقان را از دیگر طرح ها اعلام کرد و افزود: این پروژه با ۳۸ کیلومتر خط انتقال، چهار باب پمپاژ و ۱۱ باب مخزن ذخیره آب عملیاتی می شود.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی بیان کرد: پروژه آبرسانی شهرستان مانه و سملقان شامل روستاهای محمد عوض، شاتوت، کوه قلعه، یموق، چاقان، کاریز کلاته الله قلی، کهنه جلگه، محمد بردی، ساخالی ایلمان، شبلی، شورسو و یارچلی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار