کد خبر: ۴۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از سفر گروهی از اعضای این کمیسیون به کره جنوبی و دیدار و بحث با رئیس مجلس و نمایندگان مجلس کره جنوبی در خصوصی چگونگی غلبه بر تحریم‌ها و حفظ روابط بین دو کشور خبر داد.

به گزارش آرانیوز، جلال میرزایی با اشاره به سفر گروهی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به کره جنوبی بیان کرد: این سفر به دعوت پارلمان کره جنوبی انجام شد. قبل از این سفر رئیس کمیسیون انرژی مجلس دیدارهایی با رئیس مجلس و وزیر نفت و وزارت خارجه داشت تا مباحث مورد پیگیری در این سفر مشخص شود.

وی در ادامه اظهار کرد: در کنار روابطی که دولت‌ها با یکدیگر برقرار می‌کنند و مذاکرات و رفت و آمد ها برقرار است باید از ظرفیت‌های پارلمانی نیز استفاده کرد. در خیلی از کشورها از دیپلماسی پارلمانی در کنار روابط دولت‌ها برای تعمیق روابط بین کشورها استفاده می‌شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس نماینده مردم هستند و از این طریق می‌توانند با همتایان خود در سایر کشورها جلساتی برگزار کنند و موانعی که بر سر راه روابط کشورهاست از منظر مردمی بیان کنند و اراده‌ای با بهره گیری از ظر فیت پارلمانی برای برداشتن موانع و گسترش روابط بین کشورها شکل بگیرد.

میرزایی در ادامه با اشاره به تشدید تحریم‌ها و شرایط کنونی کشور بیان کرد: در شرایط امروز ما نیاز داریم که با استفاده از ظرفیت پارلمانی از طریق نمایندگان مردم سطح نگرانی مردم و فشارهایی که به آنها وارد شده است را به سایر کشورها منعکس کنیم که این عمل در راستای منافع ملی است.

وی در ادامه تاکید کرد: در این سفر دیداری با رئیس کمیسیون انرژی و تجارت و رئیس پارلمان کره جنوبی داشتیم. در ادامه نیز جلساتی با چندین شرکت خصوصی داشتیم.شرکت‌ها علاقه مند هستند که همکاری‌هایی که تاکنون با ایران داشتند ادامه پیدا کند.

وی افزود: پیش از تحریم‌ها نزدیک به دو هزار شرکت کره‌ای در بازار ایران در حوزه‌های مختلف با ایران همکاری داشتند و بعد از خروج ترامپ از برجام این مشارکت به شدت کاهش پیدا کرده است و این نگرانی وجود دارد که روابط اقتصادی دو کشور متوقف شود که هم به ضرر کره جنوبی و هم به ضرر کشور ما هست.

وی در پایان گفت: در خصوص چگونگی غلبه بر تحریم‌ها در جلساتی که برگزار شد بحث شد. کره جنوبی نیز در شرایط فعلی اولویت‌هایی دارد و آنها علاقه مند هستند تا مانعی که بر سر راه روابط دو کشور ایجاد شده زودتر برطرف شود تا بتوانند با ایران همکاری داشته باشند. کره‌ای ها نگاه مثبتی به ایران دارند و علاقه مند به همکاری بلند مدت با ایران هم در حوزه خرید نفت و گاز و هم در حوزه تجارت و فعالیت‌های اقتصادی هستند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار