کد خبر: ۴۶۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: افرادی که شجاعت لازم برای عبور از تحریم‌ها را ندارند، باید از سمت خود استعفا دهند نه آنکه با بهانه‌تراشی‌ از اقدامات لازم سر باز زنند.
 

به گزارش آرانیوز، هدایت الله خادمی ، با اشاره به اینکه در لایحه اصلاح ساختار بودجه باید درآمدهای جدیدی برای دولت پیش‌بینی شود، اظهار داشت: دولت املاک، امکانات و ساختمان‌های بسیار زیادی دارد که از محل فروش این موارد می‌تواند درآمدهای زیادی را برای اداره کشور به دست آورد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی اقتصادی باید برخورد با فرار مالیاتی تشدید شود، ادامه داد: متأسفانه بسیاری از افراد در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف مالیات خود را پرداخت نمی‌کنند که با برخورد جدی با آنان، درآمدهای جدیدی برای دولت به وجود می‌آید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه این درآمدها باید جایگزین درآمدهای نفتی شود، تصریح کرد: ما باید پیش از تحریم‌ها و از سال‌ها قبل کشور را از وضعیت تک محصولی خارج می‌کردیم در حالی که صرفاً خود را متکی به منابع حاصل از فروش نفت کردیم.

خادمی ادامه داد: نروژ کشوری بسیار فقیر بود که مردم آن در دریای شمال ماهیگیری می‌کردند که از این طریق به نفت رسیدند اما به هیچ وجه درآمدهای نفتی خود را صرف هزینه‌های جاری نکردند و آن درآمد را در خارج از کشور سرمایه‌گذاری و برای آیندگان ذخیره کردند.

وی با بیان اینکه متأسفانه مدیریت اقتصادی ما بسیار ضعیف است و افراد خبره‌ای در وزارت نفت مشغول به کار نیستند، اظهار داشت: در سال‌های قبل مدیرانی داشتیم که توانایی دور زدن تحریم‌ها را داشتند اما متأسفانه در حال حاضر چنین مدیرانی در وزارت نفت نداریم و توجیه‌شان برای کم کاری ترس از پیدا شدن بابک زنجانی‌های جدید است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی نیازمندان مدیران جسور و انقلابی هستیم، خاطرنشان کرد: افرادی که شجاعت لازم برای عبور از تحریم‌ها را ندارند، باید از سمت خود استعفا دهند نه آنکه با بهانه‌تراشی، از اقدامات لازم سر باز زنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار