کد خبر: ۴۶۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
قرار است نخستین خودروی مینی ماینر الکتریکی در مارس ۲۰۲۰ به بازار عرضه شود. این خودرو با یک موتور ۱۳۵ کیلووات عرضه می شود.

به گزارش آرانیوز، به نقل از انگجت، قرار است نخستین خودروی تمام الکتریک شرکت مینی ماینر از مارس ۲۰۲۰ میلادی به بازار عرضه شود.

این خودرو که Mini Cooper SE نام دارد، در آن چرخ‌های بزرگ، چراغ‌های جلویی بزرگ یا بدنه گرانقیمت وجود ندارد. بلکه تمرکز طراحان بر عناصر داخلی خودرو بوده است. به نظر می‌رسد شرکت بی ام دبلیو قصد دارد ویژگی‌های اصلی مینی را در فرمتی حافظ محیط زیست حفظ کند.

خودروی مینی الکتریک با موتور ۱۳۵ کیلووات (۱۸۱ اسب بخار) تولید می‌شود. چنین خودرویی می‌تواند در ۷.۳ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برساند. حداکثر سرعت آن نیز ۹۳ مایل برساعت است و یک باتری ۳۲.۶ کیلووات ساعتی در آن به کار می‌رود. بنابراین راننده با هر بار شارژ می‌تواند ۱۲۴ تا ۱۴۴ مایل مسافت را طی کند.

بنابراین به نظر می‌رسد این خودرو بیشتر توجه شهرنشینان را به خود جلب کند. داخل خودرو نیز یک نمایشگر ۵.۵ اینچی وجود دارد که تمام نشانگرها در آن گنجانده شده اند. علاوه برآن یک نمایشگر ۶.۵ اینچ لمسی مجهز به Apple Car Play، نیز در مینی الکتریک وجود دارد که آپدیت‌هایی از وضعیت ترافیک ارائه می‌کند. علاوه برآن نقشه مسیر و ایستگاه‌های شارژ نیز در این نمایشگر به کاربر نشان داده می‌شوند.

مدل‌های ارتقا یافته آپشن های بیشتری دارند مانند یک دوربین پشتی و کمک راننده اتوماتیک.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار