کد خبر: ۴۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۸
رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم در اسفندماه سال جاری، تاکید کرد: سازمان صداوسیما همچون همیشه و البته کامل‌تر و دقیق‌تر از قبل باید با رعایت بی‌طرفی در انتخابات زمینه حضور پرشور مردم و تشکیل مجلسی انقلابی و باکیفیت را در آغاز گام دوم انقلاب فراهم آورد.
 

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم در اسفندماه سال جاری، تاکید کرد: سازمان صداوسیما همچون همیشه و البته کامل‌تر و دقیق‌تر از قبل باید با رعایت بی‌طرفی در انتخابات زمینه حضور پرشور مردم و تشکیل مجلسی انقلابی و باکیفیت را در آغاز گام دوم انقلاب فراهم آورد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صداوسیما، عبدالعلی علی‌عسکری در نشست سالانه مدیران کل مراکز استانی رسانه ملی در مشهد مقدس از تشکیل قریب‌الوقوع ستاد انتخابات سازمان صداوسیما خبر داد و گفت: مراکز استانی هم باید هر کدام ستاد انتخاباتی فعال و دقیقی داشته باشند و ضمن رصد دقیق شرایط استان زمینه حضور پرشور مردم و برگزاری انتخاباتی قانونمند را فراهم آورند.

او با تاکید بر لزوم صیانت از زبان فارسی اصیل با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: با بهره‌گیری از مشاوران و دستیاران متخصص، مانع فرسایش زبان فارسی در برابر تهاجمات زبان‌های بیگانه شوید و در این زمینه طراحی علمی و عملیاتی داشته باشید.

رئیس سازمان صداوسیما همچنین با اشاره به فهرستی از نام‌های فارسی که در اختیار مراکز قرار می‌گیرد از ایجاد سازوکار تشویق و تنبیه در این حوزه خبر داد.

علی‌عسکری در بخش دیگری از سخنان خود رونق تولید را جان‌مایه اقتصاد مقاومتی برشمرد و خطاب به مدیران صداوسیمای مراکز استان‌ها، گفت: برای همکاری با قرارگاه رونق تولید که در معاونت سیما ایجاد شده است مانند بقیه معاونت‌ها و شورای اقتصاد به میدان بیایید. شما باید با معرفی ظرفیت‌ها، مهارت‌ها و زمینه‌ها باعث موج‌آفرینی رونق تولید که مدنظر مقام معظم رهبری است، بشوید.

او همچنین با اشاره به ۱۸ سرفصل ارائه‌شده توسط معاونت سیما در فصل تابستان اظهار کرد: زمینه فعالیت‌های تابستانی هر مرکز بسته به شرایط اقلیمی و بومی‌ باید مورد بررسی قرار گیرد و مهارت‌ها و مشاغل به جوانان معرفی شود. همچنین باید در زمینه فرهنگ حجاب و عفاف اقداماتی هوشمندانه صورت بگیرد که راه سوءاستفاده دشمن و اجرای برنامه‌ریزی آنها را ببندد و از فضای فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی محافظت کند.

علی‌عسگری با تاکید بر اهمیت پرداختن به جایگاه مساجد در صداوسیمای مراکز استان‌ها، گفت: می‌توانید با معرفی مساجد نمونه یا حتی نقد نسبت به مساجدی که ضعیف عمل می‌کنند، به شبکه‌های ملی کمک کنید. به طور کلی برنامه‌ها باید از نظر کیفی، کمی و تکنیک و ظاهر پیشرفت کنند.

او بر لزوم مطالعه و تحقیق قبل از ساخت هر برنامه‌ای تأکید کرد و برنامه سازان را از ساخت برنامه‌های دم دستی بدون مطالعه برحذر داشت.

علی‌عسکری از مدیران مراکز صداوسیما در سال ۹۷ که به گفته او، تلاش آمریکا و صهیونیست‌ها برای ضربه به نظام را با فعالیت رسانه‌ای خنثی کردند، تشکر کرد. او همچنین حضور مردم در راهپیمایی‌های ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن را گواه موفقیت رسانه ملی در اقناع مخاطب و جلوگیری از القای انحرافات در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

رئیس سازمان صداوسیما گفت: انهدام پهپاد آمریکایی با موشک کاملاً ایرانی سوم خرداد، رونمایی از قدرت انقلاب اسلامی و اقدامی عملی در راستای پیام گام دوم مقام معظم رهبری بود که نشان از حرکت به سمت جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است. پس از مدت‌ها صبر استراتژیک، با این اقدام بازدارنده، غربی‌ها در حوزه‌های مختلف، عقب‌نشینی کردند. اگر چه ما در صلح مسلحیم و در حوزه نظامی به موازنه رسیده‌ایم، اما جنگ رسانه‌ای ادامه دارد و بار بزرگی بر دوش ما در سازمان صداوسیما قرار دارد.

علی‌عسکری همچنین نقش رسانه‌های استانی را در جنگ رسانه‌ای و فرهنگ مقاومت مهم برشمرد و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که بر فرهنگ مقاومت تأکید داشتند، گفت: ما به عنوان رسانه ملی باید فرهنگ مقاومت را پیگیری و تقویت کنیم. فرهنگ مقاومت باعث شکست‌ناپذیری و عامل پیروزی ما در جنگ اراده‌ها است.

رئیس سازمان صداوسیما خاطرنشان کرد: بر این اساس مأموریت شماره یک ما، ترویج فرهنگ مقاومت است و باید برای رشد این ادبیات و گفتمان، کار کنیم و به شبهات جواب دهیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار