کد خبر: ۴۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
مرتضی صفاری نطنزی که امروز دار فانی را وداع گفت چند روز پیش بخاطر بیماری در جلسه مهم کمیسیون امنیت غایب بود. فردی که از حامیان ریاست فلاحت‌پیشه بر کمیسیون بود و غیبتش آنقدر در کمیسیون محسوس بود که ذوالنوری از چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری توانست با یک رای بیشتر رئیس کمیسیون امنیت ملی شد.

به گزارش آرانیوز، مرتضی صفاری نطنزی نماینده نطنز در مجلس دهم که یک دیپلمات بود و سابقه سفیری را در کارنامه خود داشت و در سال‌های ۸۹ تا ۹۳ سفیر ایران در اسپانیا بود امروز صبح در گذشت.

او عضو کمیسیون امنیت ملی بود و درست در روز انتخابات کمیسیون‌ امنیت برای انتخاب رئیس این کمیسیون مهم، به علت بیماری در بیمارستان بستری بود. فردی که از حامیان ریاست فلاحت‌پیشه بر کمیسیون بود و غیبتش آنقدر در کمیسیون محسوس بود که ذوالنوری از چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری توانست با یک رای بیشتر رئیس کمیسیون امنیت ملی شد.

فلاحت‌پیشه در روایتش از روز انتخابات هیات رئیسه کمیسیون امنیت به این موضوع اشاره کرده و درباره یک نماینده غایب در جلسه رای گیری به خبرآنلاین گفته بود: آقای صفاری رای‌شان به من بود و الان هم اگر بودند قطعا به من رای می‌دادند ولی مریض هستند و نمی‌شد نماینده‌ای را از بیمارستان برای رای دادن به کمیسیون آورد. ایشان مدتی است که در بیمارستان هستند و من راضی نبودم که با این وضع به مجلس بیایند.(اینجا)

البته صفاری تنها نماینده‌ای نبود که مجلس دهم آن را از دست داد بلکه محمدعلی حسین‌زاده نماینده مراغه نیز پس از پیروزی در انتخابات و پیش از افتتاحیه مجلس دهم در آزادراه قزوین - زنجان بر اثر سانحه تصادف فوت می‌کند.

پیام تسلیت رئیس مجلس برای درگذشت نماینده نطنز

علی لاریجانی» امروز- چهارشنبه- در این پیامی درگذشت مرتضی صفاری نطنزی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: درگذشت همکار ارجمند و پرتلاش، مرتضی صفاری نطنزی نماینده مردم نطنز و قمصر موجب تاسف و تأثر فراوان شد.

رییس مجلس شورای اسلامی در این پیام تسلیت تصریح کرد: وی از نمایندگان ساعی و توانمند در دوره دهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بود که علاوه بر حضور مستمر در امر قانونگذاری و نظارت، در پیگیری و رسیدگی به مسائل مردم و حوزه انتخابیه همتی وافر داشت.

لاریجانی در این پیام، ضمن تسلیت ضایعه درگذشت این نماینده خدوم به مردم شهرستان های نطنز و قمصر و دوستداران و خانواده وی، برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان، از درگاه خداوند متعال، صبر و اجر مسألت کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار