کد خبر: ۴۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بر لزوم جلوگیری از برگزاری مراسمات مشکوک و خلاف شئونات اسلامی در سفارتخانه‌ها که با حضور برخی افراد حقوقی و حقیقی انجام می‌شود و زمینه‌های جاسوسی و ... را ایجاد می‌کند، تأکید کرد.

به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(دوشنبه، 3 تیر) در تذکری خطاب به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، لزوم جلوگیری از برگزاری مراسمات مشکوک و خلاف شئونات اسلامی در سفارتخانه‌ها را خواستار شد. 

وی بر لزوم جلوگیری از برگزاری مراسمات مشکوک و خلاف شئونات اسلامی در سفارتخانه‌ها که با حضور برخی افراد حقوقی و حقیقی انجام می‌شود و زمینه‌های جاسوسی و ... را ایجاد می‌کند، تأکید کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس اضافه کرد: طبق اخبار و گزارش‌های واصله، سفارتخانه‌ها با حضور اشخاص حقیقی و حقوقی به بهانه‌های مختلف، مراسمات خلاف شئونات و میهمانی‌های مختلط برگزار می‌کنند که این تجمعات می‌تواند زمینه‌های جاسوسی و تهدیدات امنیت ملی را فراهم کند.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر در پایان خاطرنشان کرد: الزامی است وزارت امور خارجه ضمن جلوگیری از تکرار این موارد، اسامی افراد حقیقی و حقوقی شرکت‌کننده در این مراسمات را برای شفافیت در اختیار رسانه‌ها و نمایندگان ملت قرار دهد.

 

مأموریت «لاریجانی» به کمیسیون امنیت ملی درباره مهمانی‌های مختلط در سفارتخانه‌ها

رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون امنیت ملی مأموریت داد تا هنجارشکنی از سوی برخی از سفارتخانه‌ها را پیگیری کند.ماموریت «لاریجانی»به کمیسیون امنیت ملی درباره مهمانی‌های مختلط در سفارتخانه‌ها

 حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، 20 خرداد) قوه مقننه طی تذکری در واکنش به برگزاری مهمانی‌های مختلط شبانه در تهران و دستگیری چندین دیپلمات انگلیسی در این مهمانی‌ها، گفت: متأسفانه در کشور ما برخی سفارتخانه‌های خارجی مهمانی‌های مختلط برگزار کرده و در ماه مبارک رمضان مشروب سرو کردند و در این میان هنرمندنماها نیز در این مراسم‌ها شرکت می‌کنند.

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه انگلیسی‌ها در شرایط کنونی از هر ابزاری برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند، افزود: اینها یک روز مراسم افطاری برگزار کرده و یک روز مهمانی‌های مختلط برگزار می‌کنند لذا وزارتخانه‌های امور خارجه و فرهنگ و ارشاد اسلامی باید جلوی این‌گونه هنجارشکنی‌ها را بگیرند.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده محلات درباره برگزاری مهمانی‌های مختلط توسط سفارتخانه‌های خارجی، اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان باید این موضوع را پیگیری کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار