کد خبر: ۴۵۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶
فرمانده نیروی هوافضای سپاه:
فرمانده نیروی هوافضای سپاه درباره تجاوز پهپاد آمریکایی به حریم ایران گفت: امکان دارد که این تخلف آمریکایی‌ها توسط یک ژنرال و یا چند اپراتور انجام شده باشد.
 

به گزارش آرانیوز، سردار «امیرعلی حاجی زاده» با اشاره به سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا در سواحل ایران، اظهارداشت: اقدام آمریکایی‌ها بر خلاف مقررات و عرف بین المللی بود و ما نیز بر اساس وظیفه قانونی خود عمل کردیم.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح و ملت ایران از جنگ استقبال نمی‌کنند اما آماده دفاع تمام قد از کشور هستند، افزود: امکان دارد که این تخلف آمریکایی‌ها توسط یک ژنرال و یا چند اپراتور انجام شده باشد؛ ما از این موضوع با خبر نیستیم اما این اقدام زیر پا گذاشتن مقررات بین المللی هوانوردی توسط یک هواپیمای جاسوسی است که با پاسخ طبیعی ما رو به رو شد.

بیشتر بخوانید:

پهپاد ویژه آمریکایی که حتی از جنگنده اف -۳۵ هم گران‌تر است +عکس

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: پاسخ ما به تجاوز به فضای ایران چنین است و در صورت تکرار تجاوز، پاسخ ما نیز تکرار می‌شود.

سردار حاجی زاده توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته همواره مورد هجوم دشمنان بوده است که هشت سال جنگ تحمیلی نمونه واضح این تهاجم‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه امنیت ملی و دفاع از تمامیت ارضی مهمترین اولویت است، گفت: دشمنان همواره به جمهوری اسلامی ایران با چشم طمع نگاه می‌کنند از این رو ما باید همیشه آماده باشیم و برای دفاع از کشور تلاش کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه توضیح داد: کسی به ما تجهیزات دفاعی از جمله موشک و سیستم‌های پدافندی نمی‌دهد از این رو تمام تجهیزات مورد نیاز خود را به صورت خودکفا تأمین می‌کنیم.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: به عنوان مثال هواپیمای فوق پیشرفته جاسوسی آمریکا که اخیر به فضای سرزمینی ایران تجاوز کرد توسط سامانه‌ای تمام ایرانی هدف قرار گرفت.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با احتمال بررسی سیستم‌های پهپاد جاسوسی آمریکا که هفته گذشته سرنگون شد، گفت: ما نیازی به مهندسی معکوس و تکنولوژی این پهپاد آمریکایی نداریم.

فرمانده با بیان اینکه در صورت تکرار تجاوز دیگر محصولات آمریکایی را نیز برای تکمیل موزه و کلکسیون خود استفاده می‌کنیم، افزود: ما کلکسیونی از پهپادهای آمریکایی داریم و این هم سند تجاوز هوایی آمریکا به آسمان ایران بود که نشان می‌دهد آنها نمی‌خواهند به مقررات بین المللی توجه کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار