کد خبر: ۴۵۸۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
اهواز- فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: پرداخت خسارت بلاعوض اولویت نخست در مناطق سیل زده استان خوزستان است.

به گزارش آرانیوز، سردار حسن شاهوار پور ظهر امروز در دیدار با معتمدان و سران عشایر عرب دشت آزادگان و هویزه اظهار کرد: مناطق سیل زده خوزستان مشکلات زیادی دارند و سپاه و بسیج در این ۴۰ سال ثابت کرده اند که تا پای جان برای کمک به ملت و کشور تلاش می‌کنند.

وی افزود: بیش از ۴۰ هزار نفر از پاسداران سپاه برای دفاع از وطن جان خود را نثار کردند و تا جنگ بود ما هم بودیم و بعد از آن همه همواره آماده خدمت به ملت شریف ایران هستیم.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان عنوان کرد: آبی که در سیلاب امسال برای خوزستان به وجود آمد بی نظیر بود به طوری که ۳۸ میلیارد مترمکعب آب در اثر بارندگی در خوزستان جمع شد.

سردار شاهوار پور گفت: سابقه بارندگی در خوزستان بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیمتر است در حالی که حجم بارندگی فروردین ماه امسال ۴۹۰ میلیمتر بود که چنین حجم بارشی در کشور بی سابقه است.

وی ادامه داد: حجم بارندگی در سال‌های ۹۶ و ۹۷، ۱۳ میلیارد مترمکعب بود و ظرفیت ۱۰ سد مخزنی خوزستان تنها ۲۲ میلیارد مترمکعب است.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان بیان کرد: ظرفیت سد کرخه ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب است در حالی که در بارندگی امسال تاکنون بیش از ۱۱ میلیارد مترمکعب آب باید رهاسازی می‌شد

سردار شاهوار پور افزود: در استان گلستان ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب آمد که سیلاب ایجاد شد اما در خوزستان در سد کرخه بیش از ۱۱ میلیارد مترمکعب آب طی یک ماه جمع شد که اگر رها نمی‌شد حتماً سدهای ما آسیب می‌دیدند.

وی یادآور شد: سد کرخه سد خاکی است و برای پیشگیری از سیلاب‌ها ساخته شده و اگر آب از بالای آن عبور می‌کرد حتماً فاجعه عظیمی رخ می‌داد.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان اضافه کرد: بیش از ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در مسیر دو رودخانه کرخه و کارون زیر آب رفت و بیش از ۲۳۴ دچار آبگرفتگی شد.

سردار شاهوار پور گفت: بیش از ۴۴ کیلومتر سیل بند ترمیم و بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سوسنگرد طی دو هفته اخیر از آبگرفتگی رها شد.

وی یادآور شد: وضعیت اکنون بحرانی است و به کار جهادی نیاز دارد اما دستگاه‌های ما اداری هستند و جهادی نیستند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان تصریح کرد: با این ظرفیت‌ها مشکلات مردم به سختی قابل حل است اما وظیفه ما حل مشکلات است و نباید مردم را ناامید کنیم.

سردار شاهوار پور گفت: یکی از مسائل مناطق سیل زده بحث پرداخت خسارت است که طبق گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان مشکل پرداخت وام حل شده اما مردم رغبتی برای گرفتن آن ندارند.

وی ادامه داد: مردم مناطق سیل زده روستایی تمکن مالی کافی ندارند، بنابراین اولویت پرداخت خسارت به آنها وام‌های بلاعوض است.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان بیان کرد: اولویت نخست بازسازی منازلی است که به طور کامل تخریب شده اند و وام بلاعوض و تسهیلات بانکی است.

وی ادامه داد: قرار است علاوه بر وام‌های بلاعوض و وام‌های معیشتی که در مجموع ۷۰ میلیون تومان می‌شود از ظرفیت خیرین برای بازسازی منازل مسکونی مناطق سیل زده استفاده خواهد شد.

سردار شاهوار پور گفت: ترمیم جاده هوفل دو سایز جاده‌های روستایی در اولویت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان است.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: یکی از مشکلات سوسنگرد بحث فاضلاب است که قبلاً قول داده بودند حل شود.

وی افزود: ۱۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین سپاه در حال تخلیه آب اراضی کشاورزی دشت آزادگان هستند تا هرچه زودتر شلتوک کشت شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار