کد خبر: ۴۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: عملکرد شرکت آب منطقه‌ای این استان در رابطه با تصرف غیر مجاز حریم و بستر رودخانه ها مناسب نبوده است.

به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری بعد از ظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: سیل اخیر نشان داد که بی توجهی‌ها نسبت به حریم رودخانه سبب خسارت به مردم و دولت شد.

جعفری در ادامه با بیان اینکه پرونده بافت فرسوده بجنورد امسال تعیین تکلیف می‌شود، تصریح کرد: پرونده بافت فرسوده در شعبه‌ای ویژه‌ای تشکیل و در حال رسیدگی است.

وی همچنین در رابطه با تغییر کاربری‌های اراضی باغی و زراعی و ویلاسازی هایی که در خراسان شمالی انجام شده، گفت: متولی حفظ و صیانت از اراضی زراعی و باغی سازمان جهاد کشاورزی است اما وظیفه قانونی خود را درست انجام نداده است.

۱ قاضی در خراسان شمالی به دلیل تخلف انفصال از خدمت شد

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: امسال یک قاضی در این استان به دلیل تخلف انفصال از خدمت شد.

جعفری همچنین در مورد مدیر سابق صمت خراسان شمالی اظهار کرد: این فرد تا صدور حکم نهایی معلق از خدمت است و انتصاب او در پست جدید امکان ندارد.

جعفری در ادامه به لغو کنسرت اخیر در بجنورد اشاره کرد و افزود: رعایت نشدن عفت عمومی، شرع و قانون سبب لغو این کنسرت شد.

وی تصریح کرد: برای برگزاری کنسرت و نظارت بر اجرای آن عوامل مربوطه تعهداتی داده بودند که از آن تعهدات شانه خالی کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین با اشاره به شایعه بازداشت افراد در کنسرت اخیر، گفت: برای شرکت در کنسرت هیچ فردی را بازداشت نکرده‌ایم اما چهار نفر در اجرای این کنسرت به نیروهای انتظامی هتاکی کرده بودند، بازداشت شدند.

جعفری اضافه کرد: مخالف شادی مردم نیستیم اگر برگزاری برنامه‌های فرهنگی طبق قانون باشد و شئونات اسلامی رعایت شود، هیچ مانعی برای برگزاری نخواهد بود.

وی بیان کرد: پلاک خودروها مشخص می‌کرد افرادی که در این کنسرت حضور داشتند اکثراً از استان همجوار بودند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تاکید کرد: چنانچه این تخلف تکرار شود مسئولان مربوطه را به میز پاسخگویی خواهیم کشاند.

افتتاح ۵ دفتر خدمات الکترونیکی قضائی به مناسبت هفته قوه قضائیه

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی به افتتاح پنج دفتر خدمات الکترونیکی قضائی به مناسبت هفته قوه قضائیه در این استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هفت دفتر خدمات الکترونیکی فعال است که پنج دفتر دیگر نیز در شهرهای مانه و سملقان، راز و جرگلان، فاروج و اسفراین افتتاح می‌شود.

جعفری افزود: مجوز ۳۲ دفتر خدمات قضائی در استان خراسان شمالی گرفته شده که امیدوار هستیم در آینده ای نزدیک مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: درصد ابلاغ خدمات الکترونیکی در استان ۷۳ درصد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی عنوان کرد: سال گذشته ۱۸۶ هزار و ۸۹۹پ رونده در مراکز دادسراها، شوراهای حل اختلاف و شعب کفیری یک و دو رسیدگی شده که از این تعداد ۱۸۴ هزار و ۵۹۶ فقره پرونده مختومه شده است.

جعفری بیان کرد: سال گذشته میزان پرونده‌ها ی ورودی به شعب نسبت به سال ۹۶، ۱۵/۲ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: ۳۰ درصد پرونده‌های موجود در شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی اظهار کرد: ۹۵۷ فقره پرونده مسن در استان مربوط به سالیان گذشته بوده که از این تعداد تنها ۸۷ پرونده باقی مانده است.

جعفری ادامه داد: برای پرونده‌های مسن در استان شعبه ویژه تشکیل شده که رسیدگی به این پرونده‌ها در ساعات اداری امکان پذیر نبوده چرا که نیاز به وقت بیشتری دارد.

وی همچنین در مورد شعبات فعال قضائی خراسان شمالی، گفت: در دادگاه‌های کیفری ۴۸ شعبه، دادسراها ۵۲ شعبه و تجدید نظر ۸ شعبه وجود دارد که به مناسبت هفته قوه قضائیه یک شعبه دیگر نیز به شعبات تجدید نظر اضافه می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی افزود :۵۰ هزار و ۴۸۴ فقره پرونده در سال گذشته در ۵۲ شعبه دادسرا استان بررسی شده است.

جعفری با اشاره به اینکه خراسان شمالی کمترین زندانی را در خصوص مهریه دارا است، ادامه داد: خراسان شمالی جز کمترین استان‌هایی است که در رابطه با مهریه ۲۴ نفر زندانی دارد.

وی دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، غبار رویی مزار شهدا، افتتاح پروژه نیمه تمام سرحد شیروان و افتتاح شعبه ۹ تجدید نظر را از دیگر برنامه‌های هفته قوه قضائیه در خراسان شمالی عنوان کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار