کد خبر: ۴۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: بصیرت افزایی و امیدبخشی به جوانان نقش مهم استادان دانشگاه‌ها در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی است.

به گزارش آرانیوز، حجت الاسلام احمد مروی در مراسم بزرگداشت عارف شهید «مصطفی چمران» و روز ملی بسیج استادان، که با حضور رؤسا و استادان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان خراسان رضوی در سالن همایش دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، ضمن گرامیداشت ۳۱ خردادماه سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران، اظهار کرد: شهید چمران یادآور خط سرخ عرفان، شهادت، لبنان مقاوم و مظهر زندگی حسین وار یک انسان مسلمان بود.
وی با بیان اینکه چمران عشق، حیات و وظیفه را در مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) آموخت، افزود: چمران حکمت را که گمشده انسان‌های مؤمن است، در گوشه کتابخانه دانشکده فنی یا در آزمایشگاهای تحقیقاتی دانشگاه برکلی آمریکا جستجو نکرد، او حکمت را در خاکریز های بیروت، پاوه و لحظه حضور و شهود در سوسنگرد تجربه کرد.
حجت الاسلام مروی در ادامه به طرح موضوع نقش استادان در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت و با تأکید بر جایگاه رفیع معلمان و استادان دانشگاه در هدایت صحیح جامعه، عنوان کرد: هیچ فعالیت، شغل و حرفه‌ای به بزرگی، عظمت و اهمیت هدایت جامعه نیست و استادان دانشگاه هدایتگران نخبگان، دانشگاهیان و دانشجویان جامعه هستند.
تولیت آستان قدس رضوی نقش استادان دانشگاه را در ایمن سازی جامعه در برابر فتنه‌ها و دسیسه‌های دشمن بسیار با اهمیت ارزیابی و اظهار کرد: رمز ایمن سازی جامعه در برابر انحرافات و فتنه‌ها، تعمیق بخشی فکر و اندیشه انقلابی در جامعه، به ویژه میان جوانان به عنوان آینده سازان کشور است و در این مسیر نباید تنها به برگزاری همایش‌ها و کنگره‌ها اکتفا کرد، بلکه باید جوانان را به عمیق اندیشیدن و نگاه ژرف به مسائل تشویق کنیم.
وی «بصیرت» را برخورداری از تحلیل و درک صحیح نسبت به وقایع، دوست، دشمن و انقلاب تعریف و خاطرنشان کرد: استادان دانشگاه در گام دوم انقلاب نقش هدایتگری و تربیت نسل جوان را دارند.
حجت الاسلام مروی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب چهل سال تجربه در دوران انقلاب اسلامی و ۲۰ سال تجربه خود پیش از پیروزی انقلاب را در قالب بیانیه گام دوم ارائه کرده‌اند، این بیانیه محصول ۶۰ سال تجربه معظم له است که تنها مروری بر گذشته نیست، بلکه نقشه راهی برای آینده است.
وی با بیان اینکه مخاطب اصلی این بیانیه جوانان هستند و از این رو استادان دانشگاه نقش مهمی در تحقق این بیانیه می‌توانند ایفا کنند. عنوان کرد: اعتماد به جوانان از موضوعاتی است که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است، این جوانان بودند که انقلاب را به پیروزی رساندند، جنگ را اداره کردند و در دفاع از انقلاب و مبارزه با جریانات ضد انقلابی و فتنه‌ها همواره ایستادگی کردند، بنابراین نگاه رهبری به جوانان باور عمیقی است که در طی این ۴۰ سال ایجاد شده است.
حجت الاسلام مروی شاه بیت بیانیه گام دوم انقلاب را ایجاد امید و نشاط در جامعه معرفی و بیان کرد: یأس و ناامیدی سمی مهلک برای جامعه است که از سوی دشمن القا می‌شود، از این رو امیدبخشی به جوانان از دیگر وظایف استادان در راه تحقق گام دوم انقلاب است.
تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه القای ناامیدی در جامعه راهبرد دشمن است، اضافه کرد: نقد و انتقاد برای پیشرفت جامعه بسیار مهم و ضروری بوده اما اگر این نقد به سوی ایجاد ناامیدی و یأس در جامعه برود، آنجا میدان دشمن است. امید و نگاه خوش بینانه به آینده کلید اساسی برای رفع مشکلات بوده و بدون امید هیچ گامی را نمی‌توان برداشت.
وی در بخش پایانی سخنان خود به موضوع رویکرد آستان قدس در استفاده از ظرفیت متخصصان و استادان دانشگاه برای پیشبرد امور پرداخت و خاطرنشان کرد: بنای ما در آستان قدس رضوی بر مشورت و انجام تمام امور با پیوست علمی است و در این مسیر نیازمند همراهی و کمک متخصصان و دانشمندان دانشگاه‌ها در عرصه‌های مختلف هستیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار