کد خبر: ۴۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دولت باید هرچه سریع‌تر بحث رتبه‌بندی معلمان را تعیین تکلیف کند، گفت: بیش از یک میلیون معلم در کشور فعالیت می‌کنند که امیداواریم با رتبه‌بندی شاهد افزایش منطقی حقوق آنها باشیم.

به گزارش آرانیوز، سیدحمایت میرزاده سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نامناسب معیشتی فرهنگیان و نیز جایگاه شغای آنها، گفت: به نظر بنده یکی از راه‌‌هایی که می‌تواند در ساماندهی وضعیت فرهنگیان مؤثر باشد، توجه به ارتقای شغلی آنهاست که این امر نیز از طریق لایحه رتبه‌بندی معلمان امکان‌پذیر خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به سرپرستی سیدجواد حسینی بر وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: از ابتدای مجلس دهم همواره تلاش کردیم تا دولت لایحه رتبه‌بندی معلمان را به مجلس ارائه کند، اما همواره دولت بهانه‌‌ها و توجیهاتی مطرح کرده است که امیدواریم این امر در دوره سرپرستی آقای حسینی در وزارت آموزش و پرورش رخ دهد.

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس اضافه کرد: درخواست ما این است که دولت صریح و شفاف بگوید که آیا قصد دارد لایحه رتبه‌بندی معلمان را به مجلس ارائه کند یا خیر.

میرزاده افزود: اگر دولت عزمی برای ارائه لایحه رتبه‌بندی معلمان ندارد، مجلس این آمادگی را دارد تا به موضوع ورود کرده و طرحی برای بهبود وضعیت معیشت و ساماندهی ارتقای شغلی فرهنگیان به مجلس ارائه دهد.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید هرچه سریع‌تر بحث رتبه‌بندی معلمان را تعیین تکلیف کند، ادامه داد: دولت برای بحث رتبه‌بندی حدود 2 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته که امیدواریم این رقم هرچه زودتر تخصیص پیدا کند تا شاهد آغاز روند رتبه‌بندی معلمان باشیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان با بیان اینکه تمامی معلمان کشور باید تحت پوشش رتبه‌بندی قرار گیرند، خاطرنشان کرد: بیش از یک میلیون معلم در کشور فعالیت می‌کنند که امیداواریم با رتبه‌بندی شاهد افزایش منطقی حقوق آنها باشیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار