کد خبر: ۴۵۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خوزستان با حضور اعضای هیات مدیره، مدیرعامل، حسابرس مستقل و بازرس قانونی، نمایندگان سازمان های خصوصی سازی و بورس اوراق بهادار و بیش از ۸۱ درصد از کل سهامداران این شرکت برگزار شد.
به گزارش آرانیوز، در اجرای ماده ۱۰۱ لایحه اصلاحی قانون تجارت و ماده ۲۲ اساسنامه، هیات رئیسه مجمع شامل: مهدی رضایی رئیس، امیرحسین نادری و محمد مهدی مومن زاده ناظران و علی اصغر مشهدی زاده بعنوان منشی مجمع انتخاب و این جلسه رسمیت یافت.
بر پایه این گزارش، محمد کشانی مدیرعامل فولاد خوزستان، خلاصه گزارش عملکرد هیات مدیره این شرکت را در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۷ خطاب به سهامداران در مجمع عمومی ارائه نمود.
کشانی با اشاره به اینکه سال ۹۸ از سوی رهبر معظم انقلاب، سال رونق تولید نامگذاری شده است، افزود: شرکت فولاد خوزستان در سال گذشته با در نظر گرفتن تامین نیاز داخلی به میزان ۵۷ درصد از تولید خود را به دیگر کشورها صادر کرده است. این میزان بیش از یک میلیارد دلار ارزآوری به همراه داشته است. از طرفی تولید شرکت بدون اضافه نمودن تجهیزات و تکیه بر توان داخلی و دانش فنی روند صعودی داشت، بطوریکه از تولید ۳/۴ میلیون تن در سال ۹۴ به  ۳/۸ میلیون تن در سال ۹۷ دست پیدا کردیم. 
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان از افزایش سرانه تولید خبر داد و تصریح کرد: روند سرانه تولید در سال ۹۴، ۴۸۰ تن بر نفر بود که این رقم در سال ۹۷ با همت کارکنان تلاشگر فولاد خوزستان به ۶۲۱ تن بر نفر افزایش پیدا کرد.
وی افزود: در بحث کاهش مصرف انرژی برنامه‌های بسیاری در سطح شرکت پیاده‌سازی شد و از مهم‌ ترین موارد کاهش مصرف انرژی می‌توان به کاهش مصرف آب به میزان مطلوب اشاره کرد؛ همچنین شاخص‌های مالی شرکت در بحث سود سهام از میزان ۱۱۲۰ ریال به ازای هر سهم در سال ۹۶ به ۱۶۵۰ ریال در سال ۹۷ افزایش پیدا کرد که این مهم با افزایش سودآوری همراه بود؛ از طرفی قیمت سهام در سال ۹۴ از ۲۴۴۰ ریال به ۸۱۲۰ ریال در پایان سال ۹۷ روند صعودی را در پیش گرفته است. 
کشانی تشکیل کمیته مقابله با تحریم  در فولاد خوزستان را یکی از فعالیت‌های استراتژیک تلقی نمود و اظهار داشت: به دنبال خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت ماه سال گذشته و مقابله با هرگونه تهدید احتمالی، کمیته مقابله با تحریم در شرکت تشکیل شد و در این کمیته اقدام به شناسایی اقلام استراتژیک وارداتی مانند الکترود شد و با تکیه بر آینده‌نگری و در نظر گرفتن اینکه ممکن است، شرایط تحریم به گونه‌ای پیش رود که امکان واردات میسر نباشد، نیازهای دو ساله خود را تامین کردیم و برای مثال پایداری الکترود را از ۲۹ روز به ۳۳۱ روز ارتقاء بخشیدیم. 

 

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان از تولید بیش از ۶ میلیون تن گندله و ۳ میلیون تن آهن اسفنجی در سال گذشته خبر داد و اذعان داشت: ثبت رکورد تولید روزانه و ماهانه، فروش ۳ میلیون ۷۲۷ هزار تن محصول نهایی، صادرات بیش از ۲ میلیون تن محصول، بهینه‌سازی سبد محصولات با هدف حداکثرسازی سود، رشد ۹۴ درصدی سود خالص سهام، اجرای پروژه‌های توسعه بهینه‌سازی و زیست محیطی، افتتاح ورزشگاه مدرن شهدای فولاد خوزستان و اجرای کامل مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین اهداف شرکت در سال ۹۷ بود؛ همچنین در جهت تامین معیشت کارکنان شرکت نیز گام‌های موثری برداشته شد.  
محمد کشانی تامین مواد اولیه را مهم‌ترین دغدغه‌ی صنعت فولاد دانست و ادامه داد: تامین پایدار در اقلام استراتژیک شامل کنسانتره، سنگ آهن، الکترود، قراضه و نوسازی فناوری تولید در راستای تعالی عملیاتی و افزایش رقابت‌پذیری را از مهم‌ترین فاکتورهای پایداری تولید دانست.

 

3564

وی ادامه داد: یکی از مواردی که امروز صنعت فولاد را تهدید می‌کند، تامین مواد اولیه است؛ با این رویکرد شرکت فولاد خوزستان با در نظر گرفتن افق ۱۴۰۴ اقدام به خرید سهام شرکت توسعه فراگیر سناباد و راه‌‌اندازی خط تولید ۲/۵ میلیون تنی کنسانتره، تاسیس شرکت پیشگامان توسعه معدنی ایستاتیس در بالا دست و رایزنی با وزارت رفاه به منظور تملک شرکت فولاد اکسین در پایین دست نموده است؛ هدف از این اقدامات تکمیل زنجیره ارزش از معدن تا نورد گرم است. 
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در پایان سخنان خود با اشاره به برنامه‌های سال ۹۸ گفت: پروژه‌های تعریف شده برای اجرا در سال ۹۸ با تمرکز بر تولید پایدار و افزایش ظرفیت اجرایی است. مناقصه اجرای اسلب عریض و کوره پاتیلی، کلنگ زدنی احداث مگا مدول احیاء مستقیم، احداث کارخانه اکسیژن ۴، مشارکت در احداث کارخانه بریکت‌سازی اندیمشک، مشارکت در احداث کارخانه تولید الکترود گرافیتی، احداث کارخانجات ۵۰۰ هزار تنی کنسانتره در کنار مجموعه معادن کوچک و احداث خط ۴۰۰ کیلو ولت را از جمله سرمایه‌گذاری های شرکت فولاد خوزستان در سال ۹۸ بر شمرد.

5684

این گزارش حاکیست، جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خوزستان که با نماد (فخوز) در بورس کالای کشور فعال است، پس از استماع گزارش مدیرعامل به دیگر موارد دستور جلسه مطابق روال قانونی پرداخت و مبلغ ۱۰۰۰ ریال سود برای هر سهم را تصویب نمود.همچنین مقرر شد اولویت پرداخت با سهامدار خُرد باشد و برای سهامداران عمده به‌ تناسب درصد سهام پرداخت شود. در این نشست، گزارش فعالیت هیات مدیره و صورتهای مالی تلفیقی گروه و شرکت اصلی منتهی به تاریخ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ و صورتهای سود و زیان و جریان وجوه نقد برای سال مالی منتهی به تاریخ مذکور به تصویب مجمع رسید.
گزارش خبرنگار ما حاکیست در ادامه هیات رئیسه به سوالات مطرح شده از سوی گروهی از سهامداران که اکثر آنان، کارکنان شاغل و بازنشسته شرکت بودند، با سعه صدر پاسخ دادند و جلسه مجمع در ساعت ۱۲:۳۰ به پایان رسید.

 

654

689

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار