کد خبر: ۴۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع بهبود فضای کسب و کار بحث مهمی بوده که پیگیری می شود تا هیات رئیسه زمانی برای بررسی آن در نظر بگیرد.

 

به گزارش آرانیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی  در نشست علنی امروز (سه شنبه، 28 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری با استناد به بند 11 ماده 22 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس گفت: از پیگیری شما درخصوص وضعیت معیشتی مردم و همچنین بررسی چرایی پرداخت نشدن حقوق ها براساس شیوه تعیین شده در مجلس تشکر می کنم.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث فضای کسب و کار یکی از موضوعات مهمی بوده که باید به آن پرداخته شود، تصریح کرد: بند 12 اصل 3 قانون اساسی بر پی ریزی اقتصاد صحیح تاکید دارد و اصل 28 این قانون بر انتخاب آزادانه شغل تاکید کرده است و همچنین بند 5 اصل 43 نیز به منع انحصار اشاره کرده است که این قوانین باید اجرایی شود.

وی بااشاره به تصویب قانون فضای کسب و کار در مجلس ادامه داد: وزرای اقتصادی موظف هستند این قانون را اجرایی کنند و کمیسیون های مربوطه را فعال کرده تا ببینند موانع کسب و کار در کدام بخش است و بر این اساس این موانع و بحث های انحصاری را برطرف کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث فارغ التحصیلان یکی از مواردی بوده که انحصار آن برطرف نمی شود، تاکید کرد: موضوع تربیت و آموزش پزشکان متخصص هیچ هزینه ای برای کشور ندارد، اما اجرایی نمی شود، بنابراین پیشنهاد می شود که در یکی از جلسات صبح مجلس با حضور دولت، موضوع شکسته شدن انحصار و بهبود فضای کسب و کار در داخل کشور بررسی شود تا بخش تولید فعال شود.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رونق اقتصادی به معنای ایجاد شغل و درآمدزایی برای مردم است، تصریح کرد: باید یک جلسه برای ایجاد شغل پایدار و مقاوم مردم در صحن مجلس برگزار شود.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: موضوع بهبود فضای کسب و کار بحث مهمی بوده که پیگیری می شود تا هیات رئیسه زمانی برای بررسی آن در نظر بگیرد و کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی نیز متن منقحی در این باره تهیه کند تا در صحن مجلس مطرح شود.

 

اعلام وصول سه طرح و یک سوال از وزیر راه
یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول یک طرح و یک سوال ملی از وزیر راه خبر داد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس از اعلام وصول سوال ملی علیم یارمحمدی نماینده زاهدان از وزیر راه در خصوص عدم توجه به توسعه جاده اصلی چابهار-زاهدان خبر داد.

به گفته وی، طرح تعیین تکلیف استخدامی کارکنان و مهندسان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، طرح اصلاح ماده ۲ قانون حمایت خانواده و طرح اصلاح برخی قوانین راجع به وکالت نیز اعلام وصول شده است.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار