کد خبر: ۴۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
پنجشنبه و همزمان با حضور نخست وزیر ژاپن در ایران دو نفتکش 1ژاپنی دچار حادثه شده و آمریکایی ها با بازی نخ نمای فشار و مذاکره بار دیگر نشان دادند به دنبال تحمیل سیاست های خود علیه ایران هستند.

به گزارش آرانیوز؛ ترامپ در اظهاراتی عجیب ایران را متهم این حادثه اعلام کرد زیرا به خوبی می دانست شینزو آبه برای ارائه پیامش به تهران آمده و منتظر پاسخ مقامات جمهوری اسلامی است.

آمریکایی ها در واقع با هدف قراردادن نفتکش ها می خواستند پیام یا جنگ یا مذاکره را مخابره کنند و این همان سیاست دروغین و کثیفی است که سردمداران کاخ سفید به دنبال آن هستند.

حتی پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز در اظهاراتی مضحک ادعا کرده که با توجه به اطلاعات به دست آمده درباره نوع سلاح به کار رفته در این حمله، این نتیجه به دست می‌آید که این اقدام از سوی ایران انجام شده است.

همچنین وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با انتشار ویدئویی، ایران را متهم به دست داشتن در این حادثه کرده است.

خبرگزاری کیودو ژاپن که از رسانه های معتبر این کشور است به نقل از چند منبع دولتی ژاپن نوشت: دولت ژاپن اتهامات مطرح شده از سوی آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به ۲ نفتکش در دریای عمان را غیرمتقاعدکننده می‌داند و از واشنگتن درخواست کرده تا مدارک بیشتری برای تأیید این ادعای خود ارائه دهد.

دولت ژاپن دیدگاه آمریکا درباره دست داشتن ایران در حمله به ۲ نفتکش در نزدیکی تنگه هرمز را قبول ندارد و از آمریکا خواستار شواهد بیشتر شده است. عقیده بر این است که بیانیه‌های آمریکا به اندازه کافی متقاعد کننده نیستند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص  اقدامات مشکوک علیه نفتکش‌ها در خلیج فارس گفت: اقدامات مشکوک در دریای عمان علیه نفت کش‌ها، مکمل تحریم‌های اقتصادی است به جهت آنکه از تحریم‌ها، نتیجه‌ای به دست نیاوردند با توجه به سوابق تاریخی آمریکا در این زمینه که در جنگ جهانی آمریکایی‌ها کشتی‌های خود را در نزدیکی‌های ژاپن مورد هدف قرار دادند تا توجیه لازم برای خصومت را فراهم کنند.

وی افزود: اما بخش فکاهی ماجرا در اظهارات «پمپئو» نهفته است که توصیه کرده ایران در مقابل اقدامات سیاسی و دیپلماتیک از دیپلماسی استفاده کند. این حرف از زبان آقای پمپئو واقعاً شیرین است.

رئیس مجلس تصریح کرد: وزیر خارجه کشوری که با اقدامات تروریستی یا اقتصادی که به بیان خودشان شدیدترین تحریم‌ها علیه یک کشور است به مصاف یک کشور انقلابی آمده‌اند، آیا این یک اقدام دیپلماتیک است. آقای پمپئو! آیا نقض عهد و جنگ اقتصادی علیه ایران اقدامی سیاسی است؟

لاریجانی ادامه داد: آیا اقدامات آمریکا در ونزوئلا علیه رئیس جمهور این کشور یک اقدام سیاسی و دیپلماتیک است؟ آیا اقدام آمریکا علیه ملت مظلوم یمن اقدامی سیاسی است؟ آیا حمایت همه جانبه نظامی از دولت به ساز و بفروش صهیونیستی علیه ملت فلسطین یک اقدام سیاسی است؟

 

وی تصریح کرد: متأسفانه ملت آمریکا گرفتار باند سیاسی بی آبرویی شدند که پس و پیش، حرف‌های خود را محاسبه نمی‌کند.

همچنین نقوی‌حسینی در این باره می گوید:آمریکا همواره درصدست با بهانه جویی و یا بهانه سازی افکار عمومی را با خود همراه کند و وجه خود را در دنیا طوری جلوه دهد که در مقابل دنیا مسئول است و به عنوان ژاندارم باید به همه چیز دخالت کند.

وی افزود:این بار آمریکایی ها با انتشار فیلمی از یک قایق در نزدیکی نفت کش مورد حمله قرار گرفته در دریای عمان به شعور رسانه ای ملت ها توهین کرده و جالب اینجاست اروپایی ها که هم پیمان آنها هستند نیز این بازی را باور نکردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد:مگر 100سال پیش است که اطلاعات و حوادث را بتوان به شکل وارونه جلوه داد و همه باور کنند ،یا چهارگوشه  جهان از هم بی خبر باشند و مثلا آمریکا به ژاپن حمله اتمی کند و شوروی خبردار نشود؟

وی اظهار داشت:روزانه آواکس های آمریکا درآسمان خلیج فارس پرواز می کنند وتصاویر دقیقی می گیرند، همینطور ماهواره های جاسوسی و پهپادها نیز به طور مستمر منطقه را رصد می کنند و کاملا برای آنها روشن است که حمله به نفتکش ها از کجا و به چه  طریقی بوده است.بنابراین بهتر است آمریکا و وابستگان منطقه ای او متوسل به این اراجیف نشوند تا ایران را متهم کنند.سیاست ایران شفاف و روشن است و آنرا با صدای بلند بیان کرده است.

به نظر می رسد آمریکایی ها با سیاست معروف چماق و هویج می خواستند ایران را در دو راهی مذاکره یا جنگ قرار دهند و با انجام عملیات تروریستی در نفتکش ها آن را به گردن ایران انداخته تا مقامات ایرانی را وادار به مذاکره و پذیرش پیام ترامپ توسط نخست وزیر ژاپن کنند که با فرمایشات صریح رهبر معظم انقلاب آمریکایی ها در سناریوی جدید خود علیه ایران شکست خوردند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار