کد خبر: ۴۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: فعالیت بانک ها در حوزه مسکن قطعا اقدامی غیرقانونی است و این نهادها نباید در این مسائل ورود کنند، بنابراین بانک مرکزی باید جلوی بانک ها برای فعالیت اقتصادی را بگیرد.

یه گزارش آرانیوز، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلسبر لزوم مقابله با احتکار مسکن در کشور تأکید کرد و گفت: در شرایط کنونی بیش از 3 و نیم میلیون واحد مسکن در کشور تحت عنوان خانه های خالی از سکنه، توسط مالکان احتکار شده است.

ساماندهی خانه های خالی از سکنه اولویت نخست و کوتاه مدت دولت

نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من اولویت نخست و کوتاه مدت دولت باید ساماندهی خانه های خالی از سکنه در کشور باشد، زیرا اجرای طرح هایی مانند تولید انبوه مسکن در مدت زمان کم امکان پذیر نیست.

با ساماندهی خانه های خالی در گام نخست، بخشی از نیاز جامعه به مسکن جدید رفع می شود و پس از آن دولت می تواند طرح هایی مانند طرح تولید انبوه مسکن را عملیاتی کند

وی گفت: با ساماندهی خانه های خالی در گام نخست، بخشی از نیاز جامعه به مسکن جدید رفع می شود و پس از آن دولت می تواند طرح هایی مانند طرح تولید انبوه مسکن را عملیاتی کند.

عمده خانه های خالی از سکنه در کلانشهر تهران قرار دارد

ابوترابی ادامه داد: بر اساس آمارها، عمده خانه های خالی از سکنه در کلانشهر تهران قرار دارد، از این رو اگر این مساکن ساماندهی شده، قیمت ملک در پایتخت شکسته شده و طبیعتا در شهرستان ها نیز قیمت ها کاهش خواهد یافت.

بخشی از احتکار خانه های خالی توسط بانک ها صورت می گیرد

وی با اعلام اینکه بخشی از احتکار خانه های خالی توسط بانک ها صورت می گیرد، افزود: متأسفانه به علت آنکه سود بانک ها در وضعیت فعلی است، آن ها تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تصویب و اجرای قوانین جدید برای ساماندهی خانه های خالی انجام می دهند.

فعالیت بانک ها در حوزه مسکن قطعا اقدامی غیرقانونی است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ادامه داد: فعالیت بانک ها در حوزه مسکن قطعا اقدامی غیرقانونی است و این نهادها نباید در این مسائل ورود کنند، بنابراین بانک مرکزی باید جلوی بانک ها برای فعالیت اقتصادی را بگیرد./

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار