کد خبر: ۴۵۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
نماینده مردم محلات در مجلس گفت: ایجاد معاونت بازرگانی به نوعی دور زدن و لجبازی با مجلس است.

به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح تفکیک وزارت صنعت و معدن و تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: موضوع تفکیک وزارت صنعت پیش از این در غالب طرح و لایحه در مجلس مطرح شده و هر بار از سوی وکلای‌ملت رد شده است.

وی با بیان اینکه اخیراً اخباری مبنی بر تشکیل معاونت جدید در نهاد ریاست جمهور با کارکرد وزارت بازرگانی منتشر شده، افزود: دولت به دلیل اینکه مطمئن شده، مجلس با لوایح و طرح‌های مربوط به تفکیک وزارتخانه‌ها مخالفت می‌کند با این اقدام به فکر دور زدن قانون افتاده است.

نماینده مردم محلات در مجلس یادآور شد: طبق برنامه ششم توسعه قرار بود تا دولت چابک شود، اما با این اقدام و و ایجاد معاونت‌های جدید و تفکیک وزارتخانه‌ها قطعا ما شاهد بزرگتر شدن دولت می‌شویم که این هم خلاف برنامه ششم توسعه است.

حجت الاسلام سلیمی تاکید کرد:ایجاد معاونت جدید تحت عنوان معاونت بازرگانی در نهاد ریاست جمهوری به نوعی دور زدن قانون و مجلس و دهن کجی به وکلای‌ملت است.

به گزارش تسنیم، دولت و برخی از نمایندگان با تدوین طرح‌هاو و لوایحی به دنبال تفکیک وزارت صنعت و معدن هستند که بر اساس آن وزارت «صمت »به 2 وزارتخانه صنعت و معدن و وزارتخانه بازرگانی تفکیک می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار