وی افزود: ورودی منطقه یک آزاد راه تهران – شمال، در امتداد بزرگراه آزادگان شمال از ورودی دانشگاه علامه تا شهرستانک است.
خادمی درباره منطقه دو آزادراه تهران – شمال افزود: منطقه 2 آزاد راه به طول ۲۲ کیلومتر و یکی از ویژگی های آن تونل بزرگ البرز است که جنوب را به شمال متصل می کند؛ طول این تونل 6.4 کیلومتر و بلندترین توتل جاده ای کشور است.
او گفت: منطقه 3 این طرح به طول 47 کیلومتر است که هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره آخرین منطقه از آزاد راه تهران – شمال گفت: این طرح که به طول 20 کیلومتر است احداث و به بهره برداری رسیده است.
او گفت: بخش زیادی از این آزادراه تا پایان امسال به بهرهبرداری میرسد با این اقدامات، بار سنگین ترافیک خودروهای عبوری که از مسیر استان البرز و کرج به سایر استانها تردد میکنند، کاهش خواهد یافت.
خادمی افزود: استفاده از فناوریهای نوین و از رویه بتنی بهصورت گسترده در این پروژه مشاهده میشود که تمام بومی است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه در طول مسیر طراحی های خوبی صورت گرفته است، گفت: در منظره آرایی، زیبایی مسیر و ورودی و خروجی تونل در طول مسیر طراحی های خوبی صورت گرفته است.
وی افزاد: برخی از تصمیات در طرح اولیه وجود نداشت و با اضافه شدن برخی از طرح ها در طول مسیر بار مالی آن نیز افزایش یافت.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: برای این طرح 3 هزار و 200 میلیارد تومان برآروده شد که اگر امروز برای انجام آن تصمیم گیری می شد، 10 هزار میلیارد تومان هزینه بر بود.
او گفت: این طرح از سطح امنیتی بالایی در طول مسیر برخوردار است.