کد خبر: ۴۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور: آزاد راه تهران - شمال به طول 121 کیلومتر یکی از بزرگترین طرح های عمرانی ملی کشور محسوب می شود و امیدواریم منطقه یک آن تا پایان تابستان به بهره برداری برسد.
 
به گزارش آرانیوز(حوزه تهران) خیراله خادمی - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در برنامه 18:30 شبکه خبر گفت: منطقه یک آزاد راه تهران - شمال  با طول ۳۲ کیلومتر، مهمترین و موثرترین قطعه است که با بهره برداری از این طرح ،۶۰ کیلومتر از مسیر تهران تا شمال (شهرستانک) برای مسافران کاسته می شود.
 
 
1830 
 

وی افزود: ورودی منطقه یک آزاد راه تهران – شمال، در امتداد بزرگراه آزادگان شمال از ورودی دانشگاه علامه تا شهرستانک است.

خادمی درباره منطقه دو آزادراه تهران – شمال افزود: منطقه 2 آزاد راه به طول ۲۲ کیلومتر و یکی از ویژگی های آن تونل بزرگ البرز است که جنوب را به شمال متصل می کند؛ طول این تونل 6.4 کیلومتر  و بلندترین توتل جاده ای کشور است.

او گفت: منطقه 3 این طرح به طول 47 کیلومتر است که هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره آخرین منطقه از آزاد راه تهران – شمال گفت: این طرح که به طول 20 کیلومتر است احداث و به بهره برداری رسیده است.

او گفت: بخش زیادی از این آزادراه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد با این اقدامات، بار سنگین ترافیک خودروهای عبوری که از مسیر استان البرز و کرج به سایر استان‌ها تردد می‌کنند، کاهش خواهد یافت.

خادمی افزود: استفاده از فناوری‌های نوین و از رویه بتنی به‌صورت گسترده در این پروژه مشاهده می‌شود که تمام بومی است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه در طول مسیر طراحی های خوبی صورت گرفته است، گفت: در منظره آرایی، زیبایی مسیر و ورودی و خروجی تونل در طول مسیر طراحی های خوبی صورت گرفته است.

وی افزاد: برخی از تصمیات در طرح اولیه وجود نداشت و با اضافه شدن برخی از طرح ها در طول مسیر بار مالی آن نیز افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: برای این طرح 3 هزار و 200 میلیارد تومان برآروده شد که اگر امروز برای انجام آن تصمیم گیری می شد، 10 هزار میلیارد تومان هزینه بر بود.

او گفت: این طرح از سطح امنیتی بالایی در طول مسیر برخوردار است.

 
منوچهر خواجه‌دلوئی، معاون توسعه و ساختمان بنیاد مستضعفان مهمان دیگر برنامه گفت: اگر نیاز مالی قطعه یک آزاد راه تهران_شمال تامین شود، این طرح تا پایان تابستان 98 به پایان میرسد
 
 
1830
 
او گفت: قطعه یک آزاد راه تهران _ شمال،  600 میلیارد تومان نیاز مالی دارد که امروز در جلسه ای با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه مقرر شد این بودجه تامین شود.
 
 
خواجه‌دلوئی گفت: 50 درصد بودجه این طرح مربوط به بنیاد مستضعفان است که تامین شده و 50 درصد آن طبق قرارداد ها مربوط به دولت است که در صورت تامین اعتبار تا پایان تابستان امسال به بهره برداری می رسد.

 معاون توسعه و ساختمان بنیاد مستضعفان گفت: اکنون فاصله تهران تا شهرستانک از نظر مسافت 60 کیلومتر و از نظر زمان حدود 2 ساعت و نیم است که با راه اندازی قطعه یک این آزاد راه از نظر مسافت به 33 کیلومتر و از نظر زمانی به حدود 20 دقیقه می رسد که به لحاظ مصرف سوخت، وقت، استهلاک خودرو و محیط زیست آثار خوبی خواهد داشت.

او درباره قطعه 4 آزاد راه تهران شمال هم گفت: این قطعه در مرداد ماه 1394 بعد از ایمن سازی و تکمیل رویه آسفالت به بهره برداری رسید و امروز حدود 4 سال است که مردم از این قسمت بزرگراه استفاده می کنند.

 او گفت: درمواقع اوج رفت و آمد خودرو ها حدود 24 هزار خودرو و در مواقع عادی حدود 16 هزار خودرو در قطعه 4 بزرگراه تهران- شمال تردد می کنند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار